התפתחות נוספת בפרשת החשד לשחיתות בקרב שורת בכירים בשירות הציבורי (פרשת ישראל ביתנו) שחוקרת יחידת להב 433 (יאח״ה).



 במסגרת החקירה הגלויה של פרשת ישראל ביתנו עלה החשד לשני פרשיות שוחד נוספות שקשורות בסופו של דבר לבכירים המעורבים בפרשה. הבוקר (שני) פשטו חוקר היחידה המרכזית ליחידת הונאה על בתיהם של ארבעה חשודים נוספים ועיכבו  אותם לחקירה בחשד למעורבות לעבירות שוחד.



במקרה אחד עולה החשד לפיו קשרו שתי חשודות, בכירות במגזר הציבורי , שאחת מהן בכירה במשרד פרסום גדולה, קשר עם עובד בחברת בת של אותו משרד פרסום, ועל פי החשד פעלו להעביר תקציבי פרסום ממשרדי ממשלה לאותה חברת פרסום, ובתמורה גזרו קופון. 

 
בשלב זה לא עלה בשום אופן חשד למעורבות בפרשה של חברת הפרסום ושל חברת הבת אלא כנגד אותו עובד ספציפי בלבד. במקרה אחר חשוד מי שהיה בעברו מזכיר הממשלה ומשמש כיועץ אסטרטגי כי נטל שוחד במספר מקרים וזאת באמצעות עמותות. גם במקרה זה אין חשד למעורבות העמותות בפרשה.

חשוב להדגיש כי בחקירה הגלויה עלה כי לכאורה במסגרת פרוייקט חברתי משותף בו נטלו חלק מספר עמותות, נדרשו העמותות בתיווכו של החשוד, לקשור קשר עסקי עם משרד יחצי ציבור מסוים. 
 
עוד עלה כי לאחר שהועבר התשלום מהעמותות אל משרד יחסי הציבור, קיבל המתווך שוחד מהמשרד על החיבור שרקם בינו לבין העמותות. עוד עלה מהחקירה כי בין החשוד לבין החשודה המרכזית פאינה קירשנבאום קיים קשר עסקי אחר, אולם עד כה לא עלה כי יש לה חלק בפרשה זו.

עוד עלה כי גם חשוד אחר, דאוד גודובסקי, קשר עם אותו חשוד בקשר עסקי אחר, ללא קשר לפרשיה האמורה. בשעה 15:00 יובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון אלא אם תחליט המשטרה לשחררם ביחידה. 
 
ליברמן: "מנהלים נגדנו מסע רדיפה" 

 יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס שלשום בדף הפייסבוק שלו לפרשה ולחשדות כנגד פאינה קירשנבאום: ״אי-אפשר היה שלא לעמוד נדהם מול הכותרת ששודרה אמש ב״אולפן שישי״ בערוץ 2 ולפיה פאינה קירשנבאום חשודה בכך שהעניקה מיליון ש״ח ליו״ר מינהלת הליגה הלאומית בכדורסל כדי שיסדר לה ראיון באחת מתחנות הרדיו האזורי אצל פיני גרשון".

"גם מי שיתאמץ יתקשה לחשוב על האשמה עלובה ומגוכחת יותר מזו. סגנית השר קירשנבאום הופיעה בשנים האחרונות במאות ראיונות בתכניות הנצפות והמואזנות ביותר בטלויזיה וברדיו וסירבה להרבה ראיונות אחרים בשל חוסר זמן", הוסיף ליברמן.
 
ליברמן המשיך והאשים את משטרת ישראל בכך שהיא מנהלת מסע רדיפה נגד "ישראל ביתנו": "ההדלפה העלובה הזו מהמשטרה מעידה על 2 דברים: הראשון הוא שמצב החקירה, שהם פוצצו ברעש כה גדול, הוא באמת נואש אם אלו הדברים שיש להם להציג לציבור כ״חדשה מסעירה״. הדבר השני הוא שהמשטרה רוצה לשמור את החקירה הזו בתודעה הציבורית בכל מחיר ולכן בכל ערב שישי הם מדליפים לאחד מערוצי הטלויזיה ״כותרת״ בנוגע לחקירה. והדבר הזה הוא לא ניחוש או הערכה שלי אלא ידיעה ודאית".