האם זוהי התשובה לסרטון של הבית היהודי על חתונה של זוגות חד-מיניים? סרטון רשת חדש, שפורסם היום (שני) מטעם פורום "ח"י – חתונה ישראלית", המקדם חופש בחירה בנישואין בישראל, מעלה את בעיית הנישואים ברבנות, לפיה מיליון איש נדחים על ידי הממסד הדתי והפוליטי בישראל ואינם יכולים להינשא.
בסרטון ניתן לראות בחור צעיר, חובש כיפה סרוגה, אוחז במכשיר הסמרטפון שלו ומעלעל בתמונות של זוגות צעירים, באפליקציה המדמה את אפליקציית השידוכים, "טינדר". תוך כדי שהוא מעביר תמונות, הוא מחליט בהינף אצבע מי ראוי בעיניו ומי פסול, ביניהם, זוג הומואים, לסביות, זוג מעורב מעולה חדש וישראלית צברית ועוד. הסרטון נחתם במילים: "לא מתנצלים, מתחתנים!"
המטרה של הסרטון ברורה: שינוי המציאות הקיימת, בה אין לישראלים ויהודים אפשרות לבחור כיצד הם רוצים להקים משפחה בארץ, אם במסלול המסורתי היחיד שקיים – הרבנות וכן במסלול אזרחי מקביל, שאינו קיים כיום. השאיפה היא שיהיה חופש בחירה לכל אדם שירצה לבחור בעצמו כיצד להינשא, גם אם הוא רשאי להתחתן ברבנות. 
ח"י- חתונה ישראלית

 

מהפורום שאחראי על הסרטון, נמסר כי כמיליון ישראלים אינם יכולים להתחתן בשל המונופול הדתי הפועל בחסות המדינה ומונע מקבוצות רבות באוכלוסייה, ביניהם, עגונות, פסולי חיתון, חסרי דת, קהילת הלהט"ב ונוספים, מלממש את זכותם להינשא וכל זאת, בשל חוקי ההלכה, אך בניגוד לחוקי הדמוקרטיה. 
לפי נתונים שהגיעו אל הפורום, 76% מהציבור חושב כי לכל תושב בישראל יש את הזכות להקים משפחה בארץ עם מי שהוא בוחר, בדרך שבה יבחר ועל פי אמונתו. 70% מהציבור חושב כי חשוב שבמדינת ישראל תהיה אפשרות לנישואים אזרחיים או ברית זוגיות, ו-66% מהציבור ענה כי אין להמשיך עם המצב הקיים בו חתונה מתקיימת אך ורק ברבנות.
הסרטון הוכן לאחר שהסוגיה עלתה לאחרונה לכותרות בשל סרטון ויראלי אחר, בו נראו מתמודדי הפריימריז במפלגת הבית היהודי, כשהם מביעים את התנגדותם לנישואים חד-מיניים. בין הבודדים שלא שללו את הנושא ואף הביעו תמיכה בחופש בחירה בנישואין, היא בתיה כהנא דרור, שעוד הספיקה לפרוש מהמרוץ. בתיה, מנכ"לית עמותת "מבוי סתום" (המסייעת למסורבות גט), החברה גם כן בפורום "ח"י – חתונה ישראלית אמרה: "עלינו לדאוג למיליון ישראלים שזכותם הבסיסית להינשא ולהתגרש בישראל, מופרת יום יום. על כנסת ישראל עומדת האחריות והאומץ לחוקק חוק המאפשר חופש בחירה בנישואין שיביא לפתיחת מסלול אזרחי, לצד המסלול הרבני.

היא הדגישה כי לא מדובר במסלול מתחרה ולא כזה הבא להחליף את מוסד הרבנות או לפגוע במסורת היהודית. "מסלול זה רק יחזק אותנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. יביא להגברת האמון במוסד הרבנות ויעניק פתרון צודק לכלל אזרחי המדינה".