אחד הניצבים הבכירים במשטרת-ישראל אומר היום (שני) כי הוא מתקשה לעכל את האירועים האחרונים במשטרה. הניצב הבכיר התייחס לחשיפת שמו של סגן המפכ"ל, ניסים מור, כחשוד בניהול קשר אסור עם שוטרת: "התחושה איומה. כשששמעתי לראשונה את החשדות סברתי שמדובר אולי בטעות. אך אט אט, כשנחשפו הראיות לכאורה ונודעה גרסתו, גם אם חלקית, של הניצב החשוד- אין ספק שמדובר במבוכה נוראית".



הניצב הבכיר הוסיף: "נדהמתי מעצם העובדה שמדובר בחבר ותיק שלי בארגון והמעשים לכאורה חמורים". הוא התייחס לזעזוע שגורמות פרשות מסוג זה ואמר: "אני באמת מתקשה להבין איך עדיין נחשפות פרשיות כאלה. הן גורמות זעזוע לארגון כולו, ובעיקר מסבות נזק שמתבטא באובדן האמון של הציבור במשטרה.



פרשת קו המים מבחינת הארגון בנושאים שכאלה היתה פרשת ניצב ניסו שחם. הניצב הבכיר מספר כי ברגע שהתפוצצה הפרשה האיומה הזאת נכתבו בעצם הנהלים הברורים מה מותר ומה אסור. "ברור היה לכל שוטר וקצין ובעיקר לקצינים הבכירים בארגון מה נחשב מבחינת עבירה על החוק גם אם מדובר בעבירה מוסרית, אתית או פלילית. הארגון מושתת על אמון הציבור ובמצב שכזה יש סכנה משמעותית לארגון כולו וחבל. אתה נמצא בפסגה, עם המון אחריות, המון אהבה למקצוע, לתפקיד שאתה נושא, לערך המוסף ואתה ברגע אחד רומס הכל ברגל גסה. זה משפיל ומכעיס והתחושה נוראית ממש כך".



עוד אמר הניצב הבכיר: "הארגון שאתה כל כך מרגיש חלק אינטגרלי ממנו סופג מכה איומה בגלל התנהגות קלוקלת כזאת, ועוד של דמות בכירה כל כך שבעיקר אמורה לשמש דוגמה ולהוות מודל לחיקוי. זה משהו שלא התרגלתי אליו למרות שכבר חשבתי שראינו ושמענו על הכל והנה פתאום צצה פרשייה אחר פרשייה וזה מביש עבור כל מי שאכפת לו מהמקום ויש לו ערכי התנהגות אחרים".



זה מערער אצלך את התשוקה להישאר במשטרה?


"חס ושלום. זה נותן כח להוביל שינוי שכל כך נחוץ כי אני עדיין מאמין שהארגון הוא חשוב וחיובי ברובו. צריך ליישר קו ולהחזיר ומהר את אמון הציבור במשטרה, זה הערך העליון שצריך לתת עליו את הדעת".



נשות הקצינים יתחילו לחשוש, כל ניצב הופך לחשוד?


"זה לטעמי עניין אישי למרות הכל. כל ניצב יש לו את מערכת היחסים האישית שלו ומערכת האמון עם בת הזוג שלו. מי שיש לו ממה לחשוש יצטרך לעשות חושבים מי שמתנהל באופן ראוי, ממשיך קדימה כדי לתקן את העיוותים שנוצרו".



אתמול, אחרי שנחקר במהלך הלילה במשך ארבע שעות, זומן מור לחקירה נוספת שנמשכה כשבע שעות ובסיומה נשלח לחמישה ימי מעצר בית.


בעת שנחקר הגיעו שמונה נשים למסור עדותן במח"ש בגין מעשים שחוו לכאורה בשל התנהגותו של אותו ניצב במהלך התקופה האחרונה.


קצין בכיר נוסף התייחס היום לפרשת סגן המפכ"ל: "לפני שיוצאים למסע שחיטה בכלל, ושל קצין בכיר ומוערך כ"כ בפרט, צריך לזכור כי מדובר באדם שתרם למערכת רבות, ואין זה אומר כי חשדות שעולים בשלב הראשוני מתבשלות לכדי הגשת כתב אישום. גם אז, אם יתבשלו לכדי כתב אישום, אין בהכרח שיגיעו לכדי הרשעה לכן צריך להיות זהירים. לא כל מערכת יחסים בין קצין לשוטרת הופך להיות הטרדה או יחסים אסורים צריך לבחון את העובדות ואת העיתוי שבעטיין הן מפורסמות ".