סגן המפכ"ל, ניסים מור, צפוי לבקש היום ממפקדו, המפכ"ל יוחנו דנינו, להתפטר מתפקידו ובעצם לפרוש משורות המשטרה. כך דווח הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל, בעקבות החשדות שעלו כנגד מור על הטרדה מינית של שוטרת, תוך ניצול מרותו. מור נחשב לקצין מוערך במשטרה, וצויין, עד התפוצצות הפרשה, כאחד המועמדים המובילים להחליף את דנינו, שמסיים הקדנציה שלו בחודש מאי.



כזכור, ימים אחדים לאחר שמפקד מחוז ש”י, ניצב קובי כהן, התפטר בגלל חשד שקיים יחסים אסורים עם פקודתו, התפוצצה אתמול ברעש גדול פרשייה אחרת, חמורה לא פחות, וגם בה מככב ניצב המכהן גם בתפקיד סגן המפכ”ל. מדובר בניסים מור, החשוד בהטרדה מינית של שוטרת תוך ניצול מרותו. מור נחקר שלשום במשך שעות, שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים, ואתמול נחקר שוב.



עדויות נגבו משמונה שוטרות נוספות בחשד שהוטרדו אף הן. צמרת המשטרה עוברת זעזוע קשה: בשנה האחרונה נאלצו לעזוב את תפקידם, בנסיבות מביכות, לא פחות מחמישה ניצבים. על פי החשד, ניצב מור שלח מסרונים בוטים לשוטרת בשנות ה־ 30 לחייה, שהעבירה את חלקם לממונה עליה והוסיפה: “תראה איזו בושה. איכס, תראה מה הוא שולח לי”.



במח”ש בודקים גם את התנהלותו של הקצין שאליו העבירה השוטרת את ההודעות, בחשד שהתעלם מהן. ככל הנראה, הנושא עלה בשיחה אקראית בין אותו קצין לממונה עליו, ובמהלכה סיפר כבדרך אגב על המסרונים שקיבל. מפקדו של הקצין העביר את הנושא לבדיקת מח”ש. השוטרת עצמה לא הגישה תלונה, אולם מהעדות שנגבתה ממנה עולה כי היא “הושפלה מהתנהגותו של הניצב”, תוך שהייתה צריכה להישאר בקרבתו כדי לשפר את תנאי העסקתה, לנוכח מצבה הכלכלי והאישי. בחקירתו עומת הניצב עם חשדות נוספים, ובהם שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה - עבירות שביצע, על פי החשד, מיד כשקיבל את הזימון לחקירה במח”ש.



על פי החשד, מיד לאחר שזומן לחקירה מחק הניצב מסרונים ששלח לשוטרת שהטריד, אלא שמסרונים אלה כבר היו בידי מח”ש. עוד עולה מהחקירה, כי הניצב, לפחות בהזדמנות אחת, הגיע לביקור בביתה של השוטרת המופתעת. במקרה אחר נשק על שפתיה, כך על פי החשד, בניגוד להסכמתה.



"חיפשה את הקשר איתו"

בחקירתו קשר הקצין את עצמו לאירועים וטען כי הוא מודע לכך שהשוטרת “חיפשה את הקשר איתו בשל היותו סמפכ”ל כדי לקדם את תנאיה”. עוד טען הניצב, כי לא ראה במעשים אלה עבירה פלילית. אלה ימים קשים במיוחד לצמרת המשטרה, והמפכ”ל התייצב אתמול בפנים מיוסרות מול העיתונאים ונשא הצהרה שבה כינה את הפרשות האחרונות “מביכות”. הוא הבהיר כי לא יסיק מסקנות אישיות מכיוון שכהונתו עומדת להסתיים בקרוב מאוד. “אנחנו נמצאים במשבר ונצא ממנו מחוזקים”, אמר, “אני סומך על המחלקה לחקירות שוטרים ועל הפרקליטים שיגיעו לחקר האמת. רצף האירועים בצמרת המשטרה הוא קשה, מביך ומתסכל. זו סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור ומחייבים טיפול שורש”.



דנינו הוסיף: “הוכחתי לאורך הקדנציה שלי שלא אתפשר על נורמות וערכים. אמרתי שתהיה דרגתו אשר תהיה, מי שיסטה מהדרך של משטרת ישראל ולא יקפיד על הערכים, לא יישאר בארגון. חזרתי על כך, ולצערי נאלצתי גם להוכיח זאת” . דנינו זכה אתמול לתמיכה מהיועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, ששיגר מכתב תמיכה למפכ״ל, ובו כתב: “יש לזכור כי אירועים אלה הם מקרים פרטניים. חשוב להיזהר מלהכפיש ארגון מקצועי ומסור. אל לנו חלילה לשפוך את התינוק עם המים בביעור תופעות פסולות אלה”.



דנינו ביקש לאשר מינויים בחדשות ערוץ 2 דווח אמש כי דנינו פנה לוינשטיין וביקש כי נוכח הנסיבות יאשר לו למנות כמה ניצבים למרות הסמיכות לבחירות. גם פרקליט המדינה שי ניצן התייחס לנושא אתמול: “מדובר בהצטברות מביכה, אבל חשוב להבהיר שאנחנו מתכוונים לחקור את הפרשות האלה עד תום, לא חשוב מה דרגתו של החשוד, ולהעביר מסר לכל שוטרת ואישה במשטרת ישראל: אם הוטרדתן - חשוב להתלונן, ואנחנו נדאג שהחשדות ייחקרו. שום אישה לא תיפגע מהגשת התלונה. הדבר השני הוא שאין כאן משטרה שכולה מושחתת או מטרידה. יש כאן מקרים פרטניים שייחקרו עד תום, אבל צריך לא להשתלח, להיזהר. חלילה לנו מלפגוע בכלל המשטרה, שמורכבת משוטרים מסורים שעובדים לילות כימים”.