ראש מח"ש, אורי כרמל, התייחס היום (שלישי), באירוע הסיכום השנתי של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, לגל הפרשיות שנוחתות על משטרת ישראל. "ניכר כי חקירות שניהלנו בשנים האחרונות, פרצו סכר במשטרה.



"הלחץ הקיים במשטרה כתוצאה מהתקיימותן של מערכות יחסים פסולות הנגועות בכפיה ובניצול יחסי מרות, הפוגעות הן בנשים צעירות וזוטרות והן במרקם הארגוני, מאיים למוטט את הסכר ולהפילו. כשסכר זה יקרוס, והוא בשלבי קריסה מתקדמים, תהפוך סביבת העבודה במשטרה עבור שוטרות צעירות, לבטוחה, איכותית ונקיה מהטרדות מיניות ומתופעה של ניצול מרות ביחסים שבינו לבינה".



עוד אמר כרמל: "היום יודע כל קצין משטרה - וכל שוטרת יודעת  - שמפקד שקבל דיווח על מעשה הטרדה ולא דיווח – ילקה בחומרה בדין המשמעתי ויאבד את מקומו בארגון. מפקדים בכירים המזומנים לחקירה במח"ש – אינם שבים עוד לשגרת יומם. וזו עובדה". 
 

ראש מח"ש טוען כי הפרשיות האחרונות גורמות ל"זיהום טוהר הליך קבלת ההחלטות, ופגיעה חמורה באמון השוטרים במפקדים, ובאמון הציבור במשטרה כולה.
למען הסר ספק, אציין כי אנחנו במח"ש מאמינים גדולים באהבה, וחסידים של האימרה: 'עשו אהבה – לא מלחמה'. ברם, למיטב הבנתנו, אין בין הסיפורים שמגיעים אלינו למחלקה לבין רומן או מעשה אהבה שבינו לבינה, דבר וחצי דבר".