הערב נפגש המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, עם הסמפכ"ל ניצב ניסים מור בעקבות בקשתו לפרוש לאחר 35 שנות שירות ועל רקע הנסיבות. המפכ"ל סירב לבקשתו והודיע לו כי לאחר שקיים דיון בעניינו עם ר' אמ"ש, יועמ"ש ורמ"ח משמעת ולאחר שעיין בחומר שהגיע ממח"ש בעניינו החליט המפכ"ל לפטר את ניצב מור בכפוף לשימוע ולאישורו של השר לבט"פ.

כזכור, ימים אחדים לאחר שמפקד מחוז ש”י, ניצב קובי כהן, התפטר בגלל חשד שקיים יחסים אסורים עם פקודתו, התפוצצה אתמול ברעש גדול פרשייה אחרת, חמורה לא פחות, וגם בה מככב ניצב המכהן גם בתפקיד סגן המפכ”ל. מדובר בניסים מור, החשוד בהטרדה מינית של שוטרת תוך ניצול מרותו. מור נחקר שלשום במשך שעות, שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים, ואתמול נחקר שוב. 



עדויות נגבו משמונה שוטרות נוספות בחשד שהוטרדו אף הן. צמרת המשטרה עוברת זעזוע קשה: בשנה האחרונה נאלצו לעזוב את תפקידם, בנסיבות מביכות, לא פחות מחמישה ניצבים. על פי החשד, ניצב מור שלח מסרונים בוטים לשוטרת בשנות ה־ 30 לחייה, שהעבירה את חלקם לממונה עליה והוסיפה: “תראה איזו בושה. איכס, תראה מה הוא שולח לי”. 



במח”ש בודקים גם את התנהלותו של הקצין שאליו העבירה השוטרת את ההודעות, בחשד שהתעלם מהן. ככל הנראה, הנושא עלה בשיחה אקראית בין אותו קצין לממונה עליו, ובמהלכה סיפר כבדרך אגב על המסרונים שקיבל. מפקדו של הקצין העביר את הנושא לבדיקת מח”ש. השוטרת עצמה לא הגישה תלונה, אולם מהעדות שנגבתה ממנה עולה כי היא “הושפלה מהתנהגותו של הניצב”, תוך שהייתה צריכה להישאר בקרבתו כדי לשפר את תנאי העסקתה, לנוכח מצבה הכלכלי והאישי. בחקירתו עומת הניצב עם חשדות נוספים, ובהם שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה - עבירות שביצע, על פי החשד, מיד כשקיבל את הזימון לחקירה במח”ש.