האם שרה נתניהו, רעייתו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצאת שוב במרכזה של פרשה נוספת? בתחקיר עיתון ״הארץ״ שפורסם הבוקר (חמישי) נטען כי נתניהו לקחה לכיסה את שווי פדיון הבקבוקים למחזור מעון ראש הממשלה, מאז 2009 ובמשך ארבע השנים הראשונות לכהונתו השנייה של נתניהו. בתחקיר נטען כי הזוג נתניהו השיב למדינה 4,000 שקל לפני כשנתיים, לפי אומדן של 1,000 שקל לשנה, אולם עולה כי השווי האמיתי מוערך בכ-20 אלף שקל יותר.


לפי הדיווח, מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, שנמצא כעת בהליך תביעה מתוקשר נגד בית ראש הממשלה, במסגרתו עלו טענות קשות נגד שרה נתניהו והתנהלותה, סיפר כי במסגרת התצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה, עובדי בית ראש הממשלה נדרשו להחזיר למרכולים את הבקבוקים ולהעביר את שווי הפידיון לשרה נתניהו. במסגרת תביעתו, הוא דרש להעביר לעיון עורכי דינו את החשבונות של מעון ראש הממשלה מהתקופה הרלוונטית בסופרמרקטים בהם נוהגים עובדי המעון לערוך קניות. צוות התביעה של נפתלי אמר הבוקר כי לפי הערכתו של נפתלי השווי ששילמו בני הזוג נתניהו, עומד על כ-24 אלף שקל לאורך התקופה, לפי אומדן של כ-250 שקל אחת לשבועיים, ולא 1000 שקל בחודש, האומדן לפיו השיבו הזוג נתניהו כספים למדינה.



במענה לשאלות העיתון בעניין, מסר אמש רפי שמיר, ממערך הדוברות של משרד ראש הממשלה: "בחודש מאי 2013 העבירה משפחת נתניהו ביוזמתה המחאה בסך 4,000 שקלים לחשב משרד ראש הממשלה. הסכום הנ"ל תואם את הערכות חשב המשרד, על סמך צריכת בקבוקי השתייה במעון הרשמי מאפריל 2009. ההמחאה הופקדה בחשבון הבנק של משרד ראש הממשלה". חשב המשרד הוא יוסי איצקוביץ, הכפוף לחשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי־בוינג׳ו.