למערכת הביטחון הייתה התראה על ירי טילים נגד טנקים (נ"ט) ועל רצון חיזבאללה לפגע על גבול ישראל לבנון, כך עולה היום (חמישי) מתחקור ראשוני של התקרית על ציר רג'ר.

הרמטכ״ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ סייר הערב בנקודת האירוע בצפון. אל הרמטכ״ל התלוו מפקד פצ״ן, אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת הגליל, תא״ל מוני כץ ומפקד עוצבת חירם, אל״מ דן גולדפוס. המפקדים סקרו בפני הרמטכ״ל את תחקיר התקרית בה נהרגו שני החיילים. יממה לאחר האירוע הקשה התברר כי המפקדים חזרו לשטח הכינוס שלהם, אחרי שקיבלו פקודה לרדת מן הציר, בין היתר בעקבות אותה התראה.

בנוסף, בבדיקה שנערכה הבוקר באותו בית בכפר רג'ר, שנפגע במהלך התקרית, עולה כי הוא לא נפגע מטיל קורנט, כפי שסברו בהתחלה. כעת בודקים בצה"ל האם הבית נפגע מהפגזה של צה"ל, שהגיב מיד לאחר התקרית.

במערכת הביטחון משוכנעים כי את התקרית על ציר עג'ר לא ניתן היה למנוע. "מדובר במארב מתוכנן" מסביר גורם ביטחוני בכיר. "גם אם היו נוסעים על הציר נגמ"שים, האירוע היה נגמר בתוצאה טראגית. רק רכבים ממוגנים במעיל רוח היו יוצאים מהאירוע הזה בשלום", מסביר הבכיר. לצד זה, אומרים במערכת הביטחון, הסיור שבוצע למפקדים היה הכרחי כדי להיערך באזור בצורה מסודרת.