הסכסוך רב השנים בישיבת פוניב'ז הגיע אתמול לשיא. למעלה מ-30 בני אדם נעצרו על ידי המשטרה לאחר שנים של מאבקי שליטה בישיבה היוקרתית בין הרב אליעזר כהנמן לבין גיסו, הרב שמואל מרקוביץ'. 

אז מה עומד מאחורי הסכסוך המשפחתי?
במתחם הישיבה פועלים שתי ישיבות נפרדות - אחת בראשות הרב כהנמן, שהישיבה נמצאת בבעלותו, והשנייה בראשותו של הרב מרקוביץ'.

במהלך השנים הגישו שני הפלגים תלונות הדדיות רבות על אלימות. בפלג של הרב כהנמן טוענים כי הפלג של הרב מרקוביץ' מנסה להשתלט על נכסים של הישיבה, בין השאר תוך התפרעויות אלימות, גרימת נזק לרכוש ואף פגיעות בגוף. מנגד, מקורבי הרב מרקוביץ' טוענים את ההפך - שאנשי הרב כהנמן הם אלה שפועלים באלימות.

המתיחות בין הפלגים החריפה לאחרונה לאחר שהפלג של הרב כהנמן פתח פנימייה חדשה במתחם הישיבה, אולם כדי להגיע אליה צריך לעבור מתחת לפנימייה של הרב המרקוביץ'. לטענת אנשי הרב כהנמן, כל פעם שהם עברו, זרקו עליהם אבנים והשפריצו עליהם מים. מנגד, בפלג היריב הכחישו את הטענות ואמרו שאנשי הרב כהנמן הם אלה שנוהגים באלימות. 
אתמול (חמישי) הגיעה המשטרה למתחם הישיבה ועיכבה לחקירה למעלה מ-30 בני אדם - רובם מהפלג של הרב מרקוביץ'. בין המעוכבים היו גם מנהלי שתי הישיבות, שנחקרו ושוחררו לביתם. המשטרה נאלצה להפריד בין הפלגים הבתחנת המשטרה מחשש לעימותים בין הצדדים.
לאחר מכן החליטה המשטרה לעצור שבעה בני אדם - ארבעה מהפלג של הרב כהנמן, שלושה מתוכם שוחררו לאחר חקירה ואחד הובא להארכת מעצר אך שוחרר לביתו בהוראת בית המשפט - ושלושה מהפלג של הרב מרקוביץ'. 
עו"ד אריאל וינדר, שייצג את העצור מהפלג של הרב כהנמן, אמר למעריב אונליין: "לא היה מקום לעצור אותו משום שהוא לא היה מעורב באלימות. המטרה של המשטרה במעצר היא הרתעתית בלבד. אנחנו שמחים שבית המשםט קיבל את עמדתנו".