אחרי הפרסומים השונים אודות דחיית חקירת חברי הכנסת עקב הסמיכות לבחירות בפרשת השחיתות, מבהירים היום (ראשון) גורמים במשטרה כי "מטבע הדברים איננו מוסרים פרטים אודות חקירה מתנהלת, לא כל שכן אודות מידע או כוונות עתידיות כלשהן. למותר לציין כי בחקירה זו כבכל חקירה, פועלת המשטרה במקצועיות ומתוך שיקולים ענייניים וככל שהדבר נדרש בליווי ומעורבות של היועמ״ש לממשלה וגורמי הפרקליטות".



 יחד עם זאת, גורמים במשטרה התייחסו הוסיפו באופן לא פורמלי לפרסומים ואמרו כי דחייה של חקירות של נבחרי ציבור לא מוכרת להם.
 
ח״כ מיקי לוי, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, הגיב על הפרסומים: ״אני קורא למשטרת ישראל ולעומד בראשה לפתוח מיד בחקירה מהירה ולהסיר את החרפה הזו מעל ראשנו. את השחיתות צריך לעקור מהשורש ולא לכסות עליה עם שיקולים פוליטיים". 

 
שלח: "אסור להיכנע ללחצים של פוליטקאים מפוחדים"

לוי הוסיף כי העניין הציבורי חייב לגבור על שיקולים פוליטיים: ״שלטון החוק גובר תמיד על כל שיקול פוליטי. כל בר דעת מבין שככל שדוחים את החקירה גובר החשש לשיבוש הליכים ותיאום עדויות. כאשר קיים חשד לביצוע עבירה פלילית כל שכן על ידי נבחר ציבור חלה חובה על פי חוק על המשטרה לפתוח בחקירה ללא שהות מבלי להתייחס לשיקולים פוליטיים זרים. לציבור מגיע לדעת לפני הבחירות מי הם נבחרי הציבור בהם הוא שם את מבטחו". 
גם ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד אמר כי לדעתו חייבת המשטרה להמשיך בחקירתה: ״המשטרה גילתה עד כה אומץ לב ומקצועיות בחקירת פרשיות השחיטות השונות ואסור שתפסיק לעשות זאת תחת לחץ פוליטי. הצורך לבער את השחיתות קודם לכל שיקול אחר וכך גם הצורך שהציבור ידע מי הם חברי הכנסת החשודים במעשי שחיתות ומה הם החשדות לגביהם. המשטרה חייבת להמשיך בחקירות ללא מורא, ללא משוא פנים ובלי להכנע ללחצם של פוליטיקאים המפוחדים ממה שעלול להתגלות". 

433  שחררו ממעצר את  יו"ר הרשות להגנת ים המלח  טלי קידר

ובעניין אחר באותה פרשה, אתמול החליטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלה"ב 433 במשטרה לשחרר ממעצר את טלי קידר  יו"ר הרשות להגנת ים המלח שנעצרה בשבוע שעבר כחשודה בעבירות שוחד במסגרת פרשת השחיתות 242. קידר שוחררה בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית מלא במשך חמישה ימים.
 
ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433 במשטרה מתנהלת החקירה הגלויה הקשורה לישראל ביתנו ולח"כ פאינה קרישנבאום כבר למעלה מחודש ובמסגרתה נחשפה בשבוע שעבר פרשה נוספת הקשורה לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים כל זאת בהקשר לתקציבי פרסום של משרדי ממשלה שונים שנותבו אל משרד פרסום מסויים ודרכו נגזרו קופונים על ידי מספר חשודים .