בגלל ה"מתפלחים": רכבת ישראל מפסידה הכנסות של 3 מיליון נסיעות בשנה

מנכ"ל הרכבת: מספר הנסיעות היומי עומד על ממוצע של כ-200 אלף, וגדל ב-2014 ב- 7.5%

משה כהן צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין

מספר הנסיעות בקווי הרכבת גדל ב-2014 בשיעור של 7.5% והסתכם בכ-48.5 מיליון. כך מסר היום (ראשון) מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, במסיבת עתונאים בה הוצג סיכום נתוני אשתקד ותכניות הפיתוח לשנים הבאות.

מפילוח הנתונים עולה, שמספר הנסיעות היומי עומד על ממוצע של כ-200 אלף. על רקע הטענות על שיבושים בלוחות הזמנים, צפריר ציין ששיעור הדיוקים בזמני היציאה וההגעה של הרכבת עמד על שיעור גבוה של כ-95%.

כיום מופעלות 451 רכבות ביממה, לעומת 200 בלבד ב-2000. צפריר ציין שהצפי הוא להמשך פיתוח מואץ בתנועת הנוסעים ברכבות. "ב-2018 נסיע 70 מיליון נוסעים בשנה ב-860 רכבות ביממה", הוא הודיע.

צפריר הודיע עוד שבמהלך השנה הקרובה תוקם תחנת "ספיר" של הרכבת בנתניה וישודרגו שש תחנות. לאחרונה נחתם הסכם לרכישת תדרים מהמדינה, שיאפשר את הגברת תנועת הרכבות. להערכתו, המכרזים לחשמול מסילות הקו לירושלים, ייצאו בקרוב. ב-2018 אמורה להתחיל לפעול הרכבת המהירה לירושלים.

צפריר הודיע על הגברת האכיפה בקווי הרכבת, לנוכח תופעה רחבה יחסית של "מתפלחים" – נוסעים שאינם רוכשים כרטיס טיסה, או שנוסעים ליעד רחוק במחיר כרטיס ליעד קצר. על פי ההערכות, מדובר בכ-6% מהנסיעות והפירוש המעשי הוא אובדן הכנסות של כשלושה מיליון נסיעות בשנה (על פי הנתון השנתי של של 48.5 מיליון נסיעות).

צפריר מסר, כי במהלך 2014 נקלטו ברכבת ישראל 72 קרונות דו-קומתיים נוספים, המותאמים לעידן החשמלי, שהוסיפו כ-9,000 מקומות ישיבה חדשים.

צפריר הודה שיחסי העבודה בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים קשים ביותר. "עם העובדים היחסים מעולים, אבל עם הוועד היחסים מאוד בעייתיים. אינני מבין מדוע הפעילות שלהם פוגעת בעובדים", הוא טען.

תגיות:
רכבת ישראל
/
גניבת רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף