מערכת הבריאות בתפוסה מלאה. עומס כבד נרשם היום (שני) בבתי החולים ברחבי הארץ. כפי שדווח מוקדם יותר, 80 אנשים המתינו למעלה מ-10 שעות במיון שבביה"ח רמב"ם, ובבתי חולים שונים ברחבי הארץ נרשמה תפוסה של למעלה מ-130%.



ניצן צרפתי, ממתין עם אשתו אפרת כבר שלוש שעות במיון שבתל-השומר, בו נרשמה תפוסה של 116%. הם ממתינים לבדיקת הרופא ואוחזים במספר "102", כשבינתיים נכנס אל החדר רק החולה ה-30. "הוא התהפך הבוקר עם האופנוע ונפגע בחזה. מאז יש לו כאבים עזים, הוא לא מצליח לדבר. אנחנו מחכים פה מעשר בבוקר, עכשיו כבר צהרים ובקצב הזה נעביר פה את כל היום. צריכים להוציא בקרוב את הילדים מהגן, לא יודעים מה נעשה", מספרת אפרת.




ממתינים בבית החולים תל-השומר. צילום: אבשלום ששוני


סימה, ממתינה נוספת שהגיעה למיון כבר אתמול אחר הצהרים, ורק כעבור כמעט 24 שעות זכתה להיבדק, סיפרה: "הגעתי בשעה ארבע עם כאבים חזקים. כשנכנסתי למיון חשכו עיניי- זה היה כמו הוריקן, החדר היה מוצף חולים, לא היה מקום אפילו לשבת. הייתי פה במשך שבע שעות, בקושי התייחסו אליי, בסוף אמרו לי ב11 בלילה שכבר לא יהיה מי שיבדוק אותי היום ולחזור מחר על הבוקר. באתי ב8 והייתי צריכה להתחיל את כ התהליך מחדש. פשוט סיוט".



גם עמית ארזי בן ה-15, שנפל בתחרות כדורגל בבית הספר ופתח את הסנטר, ממתין לטיפול בתל-השומר. "זה התפר הכי פשוט שיש", אומרת אימו ליאת, "עניין של כמה דקות וגמרנו, אבל יש פה כל כך הרבה אנשים עם עניינים כאלה ובעיות אחרות שאנחנו כאן כבר ארבע שעות והחזרה הביתה עוד רחוקה. אני מורה בבית ספר וכשיצאתי לאסוף את הבן שלי הייתי בטוחה שעוד אספיק לחזור ללמד את השיעורים האחרונים, אבל כשראינו מה הולך פה מיד התקשרתי לבית ספר ואמרתי שאין על מה לדבר. בטח נהיה פה עד הערב. התלבטנו בין איכילוב לשיבא אבל הבנו שבכל מקום יש עכשיו תורים ענקיים". 




צילום: אבשלום ששוני


צילום: אבשלום ששוני

בבתי החולים ברזילי נרשמה תפוסה של 103%, במחלקות הפנימיות של הדסה עין כרם נרשמה תפוסה של 195%, והתפוסה הכוללת של הדסה עין כרם עומדת על 130%. כמו כן, במחלקות הפנימיות של בני ציון, יש עומס של 114%, והתפוסה הכוללת של בית חולים מאיר עומדת על 112%.



הרצוג:" נדאג למיטות בבתי החולים ולא במטוסים פרטיים"



יו"ר העבודה, יצחק הרצוג, התייחס באירוע הבחירות של בית הספר "אשל הנשיא" לבתי החולים הקורסים ואמר: "זה אנחנו או הוא. אנחנו נדאג למיטות בחדרי המיון ובבתי החולים הציבוריים ולא במטוסים פרטיים"



הרצוג הוסיף "כל מי שהגיע הבוקר לחדרי המיון ברחבי הארץ, וגילה תפוסה בלתי נסבלת של 300 אחוזים יודע שנתניהו נכשל. ביבי היה צריך לכנס דיון חירום בנושא ובמקום זה הוא עסוק בבקבוקים, ספינים והתבכיינות. נתניהו נכשל בבריאות, בדיוק כפי שנכשל בחברה וברווחה, בביטחון ובדיור – לא כי אי אפשר, אלא כי הוא כלל לא מכיר או מתעניין במצוקות האזרחים. כי בסדרי העדיפויות שלו - האזרח נמצא במקום האחרון".