כביש 31, אחד הכבישים הידועים ככבישים אדומים בישראל, גבה אחר הצהריים עוד קורבנות בנפש. 



שמונה נשים, בשנות החמישים לחייהן, מהכפר ח'ורה, נהרגו היום (שלישי) בתאונה קשה שאירעה בין משאית שהובילה טרקטורים לבין אוטובוס של מתפללים אשר חזרו מתפילה בירושלים, כפי שנהגו לעשות בימי שלישי ובימי שישי, כחלק מהסעות מאורגנות של המועצה האיזורית.



עמותת "אור ירוק" מתריעה בשנים האחרונות על הכביש, אשר נחשב ל"כביש אדום", שמשמעותו, כביש בדגת הסיכון הגבוהה ביותר. על פי הנתונים, בכביש 31 נהרגים תשעה בני אדם בממוצע בשנה ו-200 פצועים.


 


בתוך כך, למקום הגיעו הרבה מאוד בני משפחה ותושבים באיזור, אשר רצו לברר מה עלה בגורל יקיריהם. עומס נרשם גם בבית החולים סורוקה, לשם פונו 28 הפצועים מהאירוע.



אחד מהם, הוא עלי, אשר התייפח במקום ואמר כי מספר בני משפחתו נהרגו ועוד כמה נפצעו. הוא הטיל את האשמה על הרשויות אשר לטענתו, לא טיפלו בכביש הזה: מי גרם לזה להיות כביש דמים? מי שאישר אותו. המשאית היתה אפילו יותר רחבה מהכביש, זה מוות בטוח. כולנו צריכים לכעוס על מי שמנהל את המדינה ככה. זה מישהו רצח אותם, תסתכלו על הכביש, שיבוא הקצין שאישר לפתוח כביש כזה".



עלי אבו שחייטה סיפר על הנסיעות של האנשים באוטובוס: "הם היו נוסעים בדרך כלל בימי שלישי או שישי. זה מה שנשאר להם בחיים. יש לי משפחה, יש כאן הרוגים ופצועים. אני לא יודע מי מהם מה". המשטרה ביצעה בזירת האירוע שחזור על מנת לנסות ולהבין מה בדיוק אירע שם.



על פי החשד, בעת שהאוטובוס נסע על כביש 31, בסמוך לצומת להבים, הגיעה המשאית, שנסעה בנתיב שלה וכאן המשטרה חושדת כי הטרקטור בלט מהמשאית, דבר האסור על פי החוק. מדובר בטרקטור חקלאי עם קלטרת (כלי חקלאי המיועד לעיבוד שכבת הקרקע העליונה של השדה) שגילח את הדופן של האוטובוס.