"בכל יום שלישי ההורים שלי נוסעים עם הקבוצה הזו, אך היום היה לאבא תור בקופת החולים ולכן לא נסע. בעצם הוא ניצל. המראות מזעזעים, כאשר אתה רואה חלקי גופה". כך אמר כרים אבו אל-קיעאן, שהיה בזירת התאונה הקטלנית, בה נהרגו שמונה נשים בשנות ה-50 וה-60 לחייהן, סמוך לצומת להבים שבדרום, שנסעו באוטובוס שהיה בדרכו ליישובי הפזורה הבדואית אחרי תפילה בהר הבית. 

מוחמד אזברקה, תושב כסייפה, שוטר שהיה באוטובוס, סיפר: "ישנתי במהלך הנסיעה. פתאום היו צעקות בתוך האוטובוס. אנשים צעקו שהוא עולה באש ושחייבים לרדת ממנו. הסתכלתי שמאלה, ראיתי נשים במצב קשה מאוד, גופות. ירדתי מהאוטובוס ופינו אותי לבית החולים".

בינתיים, נהג המשאית ונהג האוטובוס נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות. עו"ד שי גלעד, פרקליטו של נהג המשאית מסר בתגובה: "מרשי המום וכואב מהטרגדיה שגבתה מחיר כבד כל כך. הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים ומתפלל לשלומם ולרפואתם המלאה של הפצועים. עם זאת, חשוב להדגיש כי הנהג הוביל את המטען על פי כל התקנות והנהלים, בהתאם להוראותיה של משטרת ישראל, שאף ליוותה את השיירה לאורך כל הדרך. דווקא בגלל שמדובר בכביש צר ומסוכן, המשטרה ליוותה את המשאית לאורך כל הנסיעה. יש לאפשר למשטרה למצות את החקירה עד תום ולא לקפוץ למסקנות או האשמות מיותרות וחסרות בסיס עובדתי".
 
ההרוגות הן זאנה אבו טראש, מנווה אבו אל-קיעאן, פטמה אבו אל-קיעאן, כפאיה אל-עסיבי, נעמה אבו שחיטה, סמירה א-נבארי, חדרה אבו שקרה, נורה אל-אטרש. לבית החולים סורוקה פונו 30 מנוסעי האוטובוס שנפגעו. 17 מהם שוחררו כבר אמש. מצבם של היתר מוגדר קל.
 
הנשים ישבו בחלקו האחורי של האוטובוס, שנפגע באופן הקשה ביותר מפגיעת אחד הטרקטורים, שהחליק ככל הנראה מהנגררת שהובילה אותו. התאונה התרחשה כחצי קילומטר מצומת להבים, בין היישובים להבים ולקיה. במשטרה חושדים כי הטרקטורים חרגו מרוחב הנגררת. ככל הנראה, טרקטור שהיה מחובר לקלטרת, שמיועדת לעיבוד אדמה, "גילח" את דופן האוטובוס, החליק מהנגררת ומעך את חלקו האחורי. ייתכן כי האוטובוס הוא שסטה מנתיבו ופגע במוביל הטרקטורים. חלק מנוסעי האוטובוס נהרגו במקום.

מדובר בכביש מסוכן שלאחרונה אף הוצר, ומקשה מאוד על מעברם של שני רכבים כבדים בעת ובעונה אחת. חבר מועצת היישוב חורה, אסחאק אל-קיעאן, אמר: "הוריי ואחיותיי היו באוטובוס. הם נסעו לירושלים, טיילו והתפללו במסגד. זו התאונה המזעזעת ביותר שהייתה בשנים האחרונות. רוב הגברים ישבו בחזית האוטובוס, לכן הפגיעות שלהם היו קלות יחסית. כביש 31 גבה הרבה קורבנות מהמגזר ומתושבי ערד".

אל-קיעאן טען כי "רק לפני שלושה ימים נדרס למוות ילד בן 10 בכביש הזה. העבודות פה נמשכות יותר מדי זמן, כבר עשור, ואף אחד לא בודק למה הן מתעכבות. זה אסון כבד. היישוב חורה איבד שמונה נשים. עכשיו צריך לקרוא לאחראים לעצור את ההרג הזה".

גם ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאווי, הגיע למקום התאונה. הוא אמר כי "התרעתי כמה פעמים על הכביש הזה. מדובר בכביש דמים שגבה קורבנות רבים, וצריך לטפל בו לאלתר".
.