רופאים הצילו את חייה של פעוטה לאחר ששלפו עלים שחסמו את ריאתה.



לפני כמה חודשים הבחינו יוסי וירדנה כהן, הוריה של אבישג, פעוטה בת שנה וחודש מקצרין, כי בתם מפתחת חום וסובלת משיעול ומקוצר נשימה. כל רופאי הילדים שאליהם הגיעו ההורים עם ילדתם ייחסו את הסימפטומים לדלקת ריאות. אבישג הקטנה התאוששה, אולם זמן קצר לאחר מכן שבו הסימפטומים.



לאחר ארבעה חודשי טיפול פנו ההורים לרופא מומחה, שבניגוד לעמיתיו חשד כי מקור הבעיה אינו וירוס עונתי או חיידק מזדמן, והפנה אותה לאבחון במכון למחלות ריאה בילדים, בבית החולים רות רפפורט לילדים שברמב"ם. בעזרת בדיקת ברונכוסקופיה, באמצעות צינור גמיש ומצלמה זעירה, גילו הרופאים כי הצינור שמוביל לריאתה הימנית של התינוקת, נחסם לחלוטין על ידי עצם זר.



הרופאים הבינו כי לא רק שהעצם הזר גורם לדלקות ריאה חוזרות ולקוצר נשימה מהם סבלה הפעוטה במשך חודשים, אלא שהוא גם מסכן את חייה. "הריאה הימנית כמעט ולא קיבלה אוויר", סיפר ד"ר רונן בר־יוסף, רופא בכיר במכון למחלות ריאה בילדים, שטיפל בפעוטה.



מרכז תחום אא"ג ילדים בבית החולים, ד"ר אריה גורדין, שלף בזהירות את העצם הזר מהצינור המוביל לריאה, ורק אז הסתבר כי מדובר בענף של מחטי אראוקריה רמה, עץ נוי המזכיר את עץ האורן. השבוע, לאחר השגחה, שוחררה אבישג לביתה כשהיא חשה בטוב.