אחרי למעלה מ-12 שעות בחקירה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, שוחרר קצין במשטרה, בדרגת ניצב, המכהן כמפקד אחד המחוזות במשטרה, לביתו בתנאים מגבילים, ביניהם הרחקה מכל מתקן משטרתי ואישור ניהול שיח עם איש משטרתי ב – 14 הימים הקרובים. כמו כן זומן הניצב להמשך חקירה כבר במהלך היום.

בשלב זה לא ברור אם הקצין יבקש לפרוש מהמשטרה, אולם גם המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, שהבטיח אפס סובלנות לעבירות בתחום הטרדות מיניות, בוחן את צעדיו בעניינו של הניצב השביעי שמסתבך עם החוק במהלך השנתיים האחרונות והחמישי בתחום ניצול יחסי מרות.
מהחקירה עולה כי הקצין הבכיר ניצל על פי החשד את מרותו והטריד מינית באופן מילולי חמש שוטרות זוטרות, בלי כל קשר בין אחת לשנייה וזאת בין השאר במהלך השנה האחרונה.

מכתב אנונימי שהגיע למח"ש הוביל לפתיחת הבדיקה הראשונית ולאחר שהשוטרות ניאותו למסור עדותן וחלקן אפילו התלוננו כנגדו, הוחלט על פתיחת החקירה וזימונו של הניצב למסור את גרסתו.

חמש תלונות נגד הניצב: הטריד והעיר הערות מיניות

נגד הניצב שנחקר אתמול (רביעי) במח"ש בחשד להטרדה מינית - הוגשו חמש תלונות של שוטרות ששירתו תחת פיקודו. בערוץ 2 דווח כי בעדותן סיפרו השוטרות על תחושת פחד, מצוקה ומבוכה שהרגישו בעטיים של המעשים מצד הניצב. על פי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות.

כפי שציינו לפני מספר ימים, נודע כי החקירה הגלויה התבשלה בסופו של דבר לאחר חודשים של בדיקה וחקירה סמויה שהתנהלה במח"ש עד אשר החוקרים הצליחו להגיע אל מספר שוטרות שרק בימים האחרונים נתנו את אישורן להתלונן ולמסור עדות כנגד הקצין הבכיר.

לפני כשלושה חודשים הגיע לידי מח"ש מידע אודות הניצב שממנו עלה החשד לפיו הטריד הקצין הבכיר מספר פקודות ששירתו תחתיו הן באמירות בוטות הנושאות אופי מיני והן בהודעות ששלח אל חלק מהן.
 
עם קבלת המידע החלו במח"ש בבדיקת הפרטים אולם התקשו להגיע אל השוטרות שכן המידע לא כלל פרטים מזהים שלהן.
 
רק לאחרונה, ככל הנראה בשל ריבוי התלונות ומצעד הניצבים שפסעו במסדרונות מח"ש הצליחו חוקרי מח"ש להיחשף לזהותן של הקורבנות או לפחות חלק מהן והן נתבקשו למסור את גרסתן בעניין.
 
בימים האחרונים הביעו השוטרות את הסכמתן למסור תלונה ועדות כנגד הקצין הבכיר שכאמור בעקבות הממצאים והראיות שעלו מהחקירה זומן אתמול לחקירה תחת אזהרה.