הפרקליטות הודיעה כי לא תערער על ההחלטה לשחרר שחרור מוקדם את עופר גמליאל,



פעיל הטרור הימני וראש ״מחתרת בת עין״ שהורשע בניסיון לבצע פיגוע טרור בבית הספר לבנות במזרח ירושלים בשנת 2002. נידון ל-15 שנות מאסר והוא ישתחרר הבוקר (ראשון), שנתיים לפני המועד המקורי שלו, לאחר שוועדת השחרורים שליד שב״ס החליטה לקבל את בקשתו.



הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לערער, אך בסופו של דבר חזרה בה, חרף העובדה כי גם השב״כ, שהתנגד לשחרור המוקדם, חזר בו. שותפו - שלמה דביר, צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים בקרוב. 

גמליאל הורשע בשנת 2003 בניסיון לפיגוע ליד בית החולים מקסאד ובית הספר לבנות בשכונת א טור בירושלים. הם התכוונו, כך עלה במהלך המשפט, לגרום למותם ופציעתם של רבים ורק תקלה טכנית מנעה את הפיגוע. גמליאל שותפו, שלמה דביר, נדונו ל-15 שנות מאסר. שני שותפים אחרים: ירדן מורג, נדון ל-12 שנות מאסר והשתחרר כבר לפני שנה. ואחיו של דביר, שחר, שנדון ל-8 שנות מאסר. 
גמליאל כבר ניסה לפני שלוש שנים להשתחרר שחרור מוקדם, אולם אז קבעו המחוזי והעליון, בערעור על ההחלטה של וועדת השחרורים, כי הוא לא ישתחרר שחרור מוקדם. נציגי השב״כ טענו אז כי שחרורו יתסיס את השטח. הוא החל באותה תקופה טיפול שיקומי והשופטים קבעו כי יוכל לחזור ולבקש שחרור מוקדם לאחר טיפול.
עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר בתגובה לשחרור: "לאחר שלוש שנים של מאבק משפטי ממושך ומורכב שכלל דיונים רבים בכל הערכאות, החל מוועדת השחרורים ועד בית המשפט העליון, הורתה וועדת השחרורים בפעם השלישית על שחרורו של עופר גמליאל.

האסיר עופר גמליאל היה אסיר למופת אשר עומד כבר מספר שנים בכלל הקריטריונים המצדיקים את שחרורו המוקדם, אלא שהתעקשות של בתי המשפט והפרקליטות מנעו זאת עד היום. אני שמח שבסופו של דבר החליטה המדינה לכבד את החלטת וועדת השחרורים ולאפשר לעופר גמליאל להמשיך את שיקומו מחוץ לבית הסוהר שם ממתינה לו משפחה לתפארת, שעל אף הריחוק מהם, סייע ככל שביכולתו כדי לחנכם בצורה ערכית ותורמת. ילדיו משרתים בצבא ובשירות לאומי ולומדים לימודים גבוהים".