השופט ד״ר עמי קובו, סגן נשיאת בית משפט השלום ברמלה, מותח ביקורת חריפה בפסק דינו על הקלות בה ניתן להערים על מערכת הזיהוי הביומטרית בנתב״ג, ״כל שנדרש הוא להדפיס אישור זהה״, מסביר השופט. הביקורת נכתבה במסגרת פסק דין שניתן נגד נאשם בן 29 אשר זייף אישורי כניסה ויציאה באמצעותם יצא ונכנס מהארץ במהלך קיץ 2012, חרף צו עיכוב שניתן נגדו בהוצאה לפועל. 

בפסק הדין כותב השופט ד״ר קובו, ״בדרך פשוטה וקלה יכול אדם, אשר יש נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ להערים על המערכת. כל שאדם נדרש לעשות כדי לעקוף את המערכת המתוחכמת של הזיהוי הביומטרי הוא להדפיס אישור מעבר זהה לאישור שמנפיקה המערכת, ולמסור אותו לאנשי ביקורת הגבולות מבלי שייבדק כלל באמצעות המערכת הביומטרית״. 
השופט ממשיך וכותב כי לא מדובר במקרה יחיד, ״תיק זה אינו בגדר מקרה יחיד אשר הובא בפני בית-משפט זה, אלא מדובר בתופעה אשר מן הראוי שהרשויות המופקדות על נושא הזיהוי הביומטרי, ובכלל זה רשות שדות התעופה, משרד הפנים ומשטרת ישראל, יתנו עליה את הדעת”. 

שירות המבחן סבר כי הנאשם, שנקלע לחובות עקב פשיטת רגל של עסק משותף לו ולאביו, ביקש לצאת לתחרות ריקודים בקפריסין בה התחייב להשתתף ולא פעל בשיקול דעת. הנאשם ללא עבר פלילי ושירת שירות קרבי מלא. שירות המבחן המליץ להטיל ענישה חינוכית במסגרת צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 180 שעות לצד עונש מאסר מתון. אלא שגם כאן השופט קבע כי מתחם ההענישה ההולם הוא מעבודות שירות ברף הנמוך ועד לשנת מאסר בפועל. על הנאשם הוא גזר חודשיים מאסר בפועל בעבודות שירות, 4 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 1,000 שקלים.