היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש עמדה תקדימית לבית המשפט לענייני משפחה בה אמר כי הוא לא מתנגד ל"צו הורות פסיקתי" במקום צו אימוץ, מה שהופך את קשר ההורות לשווה בין בנות הזוג מאותו המין. 

ההליך עוסק בבקשה של בנות זוג "למתן צו הורות פסיקתי", לפיו תוכר בת זוגה של האם הביולוגית כאמו הנוספת של ילד שנולד, כתוצאה מתרומת זרע אנונימית שקיבלה האם הביולוגית. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי דרך המלך שקבע המחוקק היא במתן צו אימוץ, אך כי במצבים דוגמת אלה שהובאו בהליך זה, אין עוד מקום להתנגד שבית המשפט ינקוט במסלול של "צו הורות פסיקתי".
מדובר בבנות-זוג מזה מספר שנים, שנישאו זו לזו מחוץ לישראל, הן רשומות במשרד הפנים כנשואות ונחתם ביניהן הסכם לחיים משותפים, שניתן לו תוקף של פסק-דין. לפני כשנה ניתן בבית המשפט לענייני משפחה צו אימוץ ביחס לילדם הראשון, אולם הפעם הן ביקשו ״צו הורות פסיקתי״, הליך בו ניתנה עד כה הסכמת היועמ״ש רק במקרים של פונדקאות. 

התנאים שקבע היועמ״ש למתן הסכמה לצו שכזה הם כי קיום קשר זוגי במשך 18 חודשים לפחות, הכולל משק בית משותף; לבני הזוג מלאו 21; בני הזוג הם תושבי ישראל; לא חלפו 90 יום מיום הלידה; הבקשה נתמכה בתצהיר בדבר היעדר הרשעה בעבירות אלימות או מין, שמפאת חומרתן או נסיבותיהן מקימות חשש לפגיעה משמעותית בטובת הילד; בנוסף, יובא בפני בית המשפט תסקיר או למצער, בדיקה בדרך שתיקבע על-ידי שירותי הרווחה.