עזרא שאול, צמח הינדי ודוד גאווי נזקקו להשתלת כליה, אך לא נמצא קרוב משפחה מתאים שיתרום עבורם. בבית החולים בילינסון מצאו לבעיה פתרון יצירתי – הם הצליחו להצליב בין 3 זוגות של תורמים ומושתלים, כך שלכל מושתל נמצא תורם מתאים. 


בנות הזוג של שאול והינדי רצו לתרום עבורם אחת מהכליות שלהן, אבל נמצאו כלא מתאימות. גם גאווי חיכה להשתלת כליה, הרביעית שלו. בגיל 6 קיבל כליה מאביו וכעת לא נמצא לו קרוב מתאים מקרוביו.

במקביל, גבר בן 32 החליט כי ברצונו לתרום כליה להצלת חייו של אדם שאינו מכיר (תורם אלטרואיסטי). במסגרת התוכנית להשתלות מוצלבות של המרכז הלאומי להשתלות, ובעזרתו של הרב ישעיהו הבר מעמותת 'מתנת חיים', נבנתה תוכנית, כך שהתורם האלטרואיסטי נתן את כלייתו לשאול, אשתו של שאול תרמה בתמורה כליה להינדי ואשתו של הינדי נתנה את כלייתה לגאווי.
 
פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון, סיפר כי שיטת ההצלבה כבר נהוגה בעולם: "מספר מדינות כולל ארה"ב, אוסטרליה, הולנד וטאיוואן הקימו בשנים האחרונות מאגר זוגות שאינם מתאימים זה לזה והגדילו בכך את מספר ההשתלות מן החי המבוצעות בכל מדינה ומדינה. המאגר בא לענות בעיקר על הצורך של אותם חולים נשאי נוגדנים, כמו הצעיר בן ה-22 בשלישיה זו, שעוברים השתלות חוזרות וקשה להם לאתר כליה מתאימה מקרב המשפחה. בישראל הולך ונבנה מאגר זוגות כזה שיגדיל את הסיכוי של החולים להגיע להשתלה. השתלה משולשת זו היא רק התחלת הדרך. לצערנו הרב, במציאות של מחסור באיברים בארץ ובעולם אין פתרון נכון יותר מאשר השתלה מהחי המבוצעת בכל דרך אפשרית. חילופי זוגות היא אחת הדרכים".


שלושת הזוגות נפגשו לראשונה מספר ימים לפני הניתוח, כאשר הגיעו למחלקת השתלות בבילינסון לסדרת בדיקות מקיפה טרם ההשתלה. המפגש היה מרגש מאוד עבור החולים, התורמים ואף עבור צוות המחלקה.