התפתחות דרמטית בחקירת מותו של סאמי חאלד אל ג'עאר, שנהרג לפני כחודש במהלך עימות עם שוטרים בעיר רהט.  בתום חקירה סמויה שהתקיימה בשבועות האחרונים, נעצר ונחקר הלילה (חמישי) השוטר החשוד בירי שלא כדין במהלך פשיטה משטרתית. השוטר קשר את עצמו לביצוע הירי ונעצר להמשך חקירה.



הבוקר (חמישי) התקשר מפקד מהמחלקה לחקירות שוטרים, האמון על חקירת מותו של אל ג'עאר, אל אביו של ההרוג, חאלד, ואמר לו: "אני רוצה לבשר לך שאחד השוטרים קשר את עצמו לירי והודה בירי על הבן שלך. נבוא בהמשך היום כדי לדווח לך בדיוק מה קרה".



האב התרגש ובכה נוכח הבשורה. בשיחה עם "מעריב אונליין" אמר חאלד ג'עאר: "זה לא יחזיר את סאמי לחיים, אבל לפחות יש עכשיו בן אדם להאשים במוות של הבן שלי. הוא ייענש. אני מפנה אצבע מאשימה כלפי מפקדיו וכל אלו שכיסו עליו עד עכשיו והאשימו אותנו בהאשמות שווא. נשבעתי שארדוף אותו עד שייכנס לכלא באשמת הרג אדם וייקבל את עונשו כמו כל אזרח במדינת ישראל".


מהמשטרה נמסר לאחר המוות, כי אל ג'עאר נורה למוות במהלך מעצר של סוחרי סמים שהוביל להתפרעות ולתקיפת השוטרים. לטענת השוטרים, הם ירו באוויר, ולדבריהם, נורו יריות גם מצד המתפרעים, אך הדבר הוכחש על ידי משפחת ההרוג. 

במהלך הלוויתו של אל-ג'עאר, על פי דיווחי המשטרה, יודו מטר של אבני וסלעים לעבר כח משטרתי שהגיע לבית העלמין. בתגובה, השוטרים ריססו כמויות גדולות של גז במטרה לפזר את ההתקהלות. בעקבות ריסוס הגז, גבר כבן 40 נהרג, ישנו פצוע אחד קשה, אחד בינוני, וכ-20 פצועים קל.

המון רב כיתר את הכוח המשטרתי, יידה לעברו אבנים וסלעים ולא אפשר לשוטרים לצאת מהמקום.  מהמקום פונו גם שני שוטרים, אחד במצב קל והשני במצב בינוני.