אחרי האובך של אתמול, שגרר עמו רמות זיהום אוויר חריגות, הלילה (חמישי) הגיעו גם המשקעים בכמויות גדולות יותר ושטפו את האובך. שלג ממשיך לרדת בצפון הגולן והחרמון, והבוקר ירד שלג קל בלבד בפסגות הגבוהות ברכס הרי נפתלי. בעקבות זאת - לא יתקיימו לימודים בבית ספר אביטל במרום גולן. עם זאת בכל שאר  מוסדות החינוך בגליל העליון, וכן בצפת הלימודים מתקיימים כרגיל. 



הבוקר גם לא תצאנה הסעות לבתי הספר מאלוני הבשן, עין זיוון, אורטל, מרום גולן, אלרום, אודם, שעל, נוה אטיב, נמרוד,קלע אלון. משטרת ישראל חסמה את הכבישים מצומת השריון צפונה, צומת קשת צפונה וצומת ווסט צפונה. 


שלג בהרי הגולן. צילום: פלאש 90

באתר החרמון נמדדו הבוקר 70 סנטימטר של שלג במפלס התחתון. השביל שמוביל לאתר סגור כרגע. באתר החלו להעלות כלים כבדים כדי לפלס את הדרך. על פי התחזיות, האתר צפוי להפתח בשישי ובשבת.

היום צפוי לרדת גשם לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, והוא ילווה בסופות רעמים ורוחות חזקות. בדרום הארץ ימשיך להיות  אביך. קיים חשש להצפות במישור החוף. והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל. הגשם צפוי להמשיך לפרקים גם בשעות הלילה, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. צפויות גם סופות רעמים ורוחות חזקות. 


שלג באלוני הבשן. צילום: יסכה דקל

הטמפרטורות הצפויות היום: חיפה: 7-10 מעלות, באר שבע: 6-13 מעלות, אילת: 8-17 מעלות, תל אביב: 9-13 מעלות, ירושלים: 2-6 מעלות. 

בימים הקרובים: האובך והאבק יישארו באזור המרכז, הגשם יימשך בצפון הארץ

בצפון הארץ ימשיכו לרדת בימים הקרובים כמויות גדולות של גשם. עיקר המערכת תישאר, כאמור, צפונית, וכל המשקעים יהיו מנתניה וצפונה. ביום שבת הגשם יילך וייחלש בהדרגה. במרכז הארץ יישאר עדיין הליכלוך והאבק ואין כרגע מה שינקה את זה. מגבלות הראות ישתפרו משמעותית, אך האובך יימשך.



ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת ב-2.5 אחוזים. מתחילת החורף הנוכחי, נרשמה עלייה של 36 סנטימטרים. המרחק מעל לקו האדום התחתון עומד על 49 סנטימטרים.