מובך מגודל המעמד אך בעיקר מתרגש נפרד הערב (ראשון) הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ מצמרת צה"ל. באולם המייצג את הקבוצה האדומה בכדורסל, נראו כומתות אדומות רבות אולם כומתתו של גנץ בלטה מעל כולם בעיקר בזכות גובהו הרם והעובדה כי סביבו תמיד נמצאו בכירי המערכת הביטחונית בעבר ובהווה.

 כולם ביקשו לברכו ולהשיג תמונת סלפי לפרידה ממפקד הצבא. גנץ בצניעותו הודיע מראש כי האירוע לא ינקר עיניים, בופה במידה, שתייה חמה וקרה ומעט פיצוחים על השולחן סיים הרמטכ"ל קריירה ארוכת שנים והפעם באמת.
 גנץ חייך לכולם, הצטלם עם כל דורש ובעיקר אמר תודה. תודה לכל חבריו לדרך ולכל פקודיו בעבר ובהווה. "אני לא רגיל לזה" אמר הרמטכ"ל לאחד המברכים. על השולחנות הונח שירון "שיר פרידה" הכולל את מיטב שירי הלהקות הצבאיות אותם ביצע על הבמה הזמר יהורם גאון, הזמרת אילנית ובוגרות הלהקות הצבאיות רוני דלומי, שרון קידושין ויובל דיין שאליה הצטרף בהתרגשות הרמטכ"ל גנץ. "לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב",  פיזם בהתרגשות גדולה. 

גנץ, שהיה נרגש מאוד אמר: ז מה היה לנו אחרי שהתחלנו מבראשית? גבולות שהשתנו, ואנחנו איתם, לפניהם. הרבה היערכויות בצפון, זרעי קיץ ושובו אחים במרכז, עמוד ענן וצוק איתן...ויש עוד ממש, אבל ממש הרבה. אודה שהיו גם הרבה רגעים קשים, האירועים המבצעיים הקשים, של היפגעות חברים ונפילת חברים".

גנץ התייחס למחליפו גדי אייזנקוט ואמר: "למפקדי צה"ל לאזרחי המדינה ולראשיה אומר כי ההיגוי יוותר יציב". בהמשך פנה לאייזנקוט ישירות: "בהצלחה גדי, מגיע לך. אני מבקש לומר תודה והצלחה. שנים של ביחד, אדום וחום, עם מטרה משותפת אחת". 
 "תודה על כך שחלקת עימנו, עם העם בישראל את אהוב ליבך" הודה הנשיא ריבלין לרויטל אישתו של הרמטכ"ל. "רב אלוף בני גנץ במהלך 4 שנות כהונתך היית רמטכ"ל בשירות העם ומבחינתי אין מחמאה גדולה מזו למי שבחר בחיים ציבוריים" סיכם הנשיא ריבלין. 

נתניהו: "לא ברחת מנטילת אחריות" 

 
"‏ישראל המדינה המאוימת ביותר בעולם" אמר ראש הממשלה מעל הבמה ובנימה אישית פנה לרמטכ"ל:  "יצא לי לראות אותך בכמה מצבים מאתגרים ומה שבלט זו האישיות שלך. בתוך עטיפת הלוחם יש לא רק נשמה רגישה יש שם נשמה של משורר". נתניהו הוסיף והרעיף שבחים על גנץ:  ‏"לא ברחת מנטילת אחריות ולא נסחפת אחר התלהמות רגעית, ובזמן אמת - לקבל את ההכרעה הנכונה מתוך שיקול דעת, זה מה שנדרש ממפקדים ומקברניטים" סיכם נתניהו. 
"אתה מנהיג שתמיד היה בראש חייליו שהוביל אותם בקשות שבמשימות" אמר שר הביטחון יעלון. "תמיד היית שם בני, צועד לפני כולם, מסכן את לייך כראשון במעלה. מחר יתומו העדכונים מהרל"ש על חיילנו ששבו בשלום לבסיסם. רק מחר תבין עד כמה חייך היו אינטנסיביים. מחר בשעה הזו תהיה רא"ל במיל' בני גנץ" סיכם שר הביטחון.
לאחר השירים והברכות עלה גנץ בהתרגשות לבמה. מוקדם יותר החל גנץ את הבוקר האחרון שלו בצה"ל בביקור בחטיבה אליה התנדב לפני 37 שנים, חטיבה 35, חטיבת הצנחנים. הרמטכ"ל נפגש עם מטה החטיבה בפיקודו של אל"מ אליעזר טולדנו שכינס ישיבת מטה מיוחדת ושם חיכתה לרמטכ"ל הפתעה, מול כל קצין מטה ישב קצין מקביל מהתקופה בה פיקד גנץ על החטיבה. הקצינים אותרו ועלו על מדים ושחזרו ישיבת מטה כמו בימים ההם לפני 20 שנה. גנץ הוריד את תמונתו מהקיר והעבירה לקיר התהילה של החטיבה. 
"שאלתי את עצמי מה אני אעשה מחר אחרי הטקס?" אמר הרמטכ"ל לקציני המטה "הכל יהפוך לזיכרון חשוב, טוב אבל זיכרון. אבל מה שחשוב מהזיכרון זה שיוותר ממנו עתיד. ועתיד זה לא אנדרטאות שאנחנו מקימים ולא בניינים שאנחנו בונים. מה שנשאר זה הדרך והדרך זה האופן שבו אנשים אחרים בוחרים להתנהג שנים קדימה. אם משהו מתוך מה שעשיתי, מתפיסות, מארגון מבצעי מכל דבר שהוא יהיה בו סימן למשהו בעתיד זה מבחינתי הדבר שאיתו אני ארגיש הכי טוב". במהלך הערב חולק גליון מיוחד של העיתון במחנה גיליון פרידה מהרמטכ"ל.