הדרדרות משמעותית חלה הערב (ראשון)  במצבו של השר אורי אורבך המאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים. רופאי בית החולים נלחמים על חייו. משפחת אורבך קוראת להמשיך להתפלל לרפואת אורי שרגא בן פנינה.



בבית היהודי עוקבים בחרדה ובדאגה הולכת וגוברת לנוכח הדיווחים כי בשעות האחרונות חלה התדרדרות משמעותית במצבו של השר אורי אורבך המאושפז בבית החולים שערי צדק. 
 
יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט כתב הערב בדף הפייסבוק שלו: בואו נתפלל בכל ליבנו למען אהובנו אורי אורבך שנלחם בשעה זו על חייו. אורי שרגא בן פנינה"

 בשבוע שעבר הכריזה הממשלה  על השר לענייני גמלאים אורי אורבך כ"נבצר זמני" בשל מצב בריאותו הקשה והתמשכות ההליך הרפואי אותו הוא עובר.

את ההחלטה העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה שהובאה לאישור הממשלה, מונה השר נפתלי בנט לממלא מקום זמני של אורך. בהודעה שפרסם יועץ התקשורת של השר אורבך נאמר כי ההליך מתבצע בתיאום עם משפחת אורבך. בשלב זה לא מדובר בנבצרות מהכנסת.

כזכור באמצע ינואר, מייד לאחר הפריימריז בבית היהודי, כתב אורבך בדף הפייסבוק שלו סטטוס מרגש בו סיפר כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים כדי לטפל במצבו הבריאותי "כדי שאוכל בקרוב לשוב בבריאות שלמה בעזרת השם לעבודתי בכנסת ובממשלה", אולם לאחר מכן נמסר על החמרה במצבו וכי הוא נמצא בסכנת חיים. לפני כשבועיים הוחלט בממשלה להכריז על נבצרותו הזמנית והשר נפתלי בנט מונה במשאל טלפוני כממלא מקומו.