אפילו זקני תל אביב אינם זוכרים מראות כאלה: מאות דייגים הסתערו מאז סוף השבוע על כל פיסת קרקע פנויה במזחים שעל חופי תל אביב ויפו - בעקבות המוני דגי דנים שברחו מכלובי דגים מול חופי אשדוד אל הים הפתוח, בשל הסערות בים.



לפני כחודש וחצי כבר נפרצו כלובים של דגי דניס באשדוד, בגלל מזג האוויר הסוער, ודייגים רבים הסתערו על החופים, בעיקר באזור הדרום, במטרה לדוג כמה שיותר שלל. הפעם הדניסים זרמו אל חופי המרכז, והידיעה על הגעתם פשטה בקרב אלפי דייגים כאש בשדה קוצים.
 
הדייגים ניצלו כל מטר פנוי במזחים ובשוברי הגלים וכבשו את נמל תל אביב בסביבות שובר הגלים בחוף הילטון, את החוף המערבי ואת המזח המוביל לנמל יפו מכיוון צפון. גם חופים אחרים באזור המרכז הוצפו בדייגים, ורבים מהם הגיעו גם לבת ים ואף לדרום.
 

השלל היה נדיב. רבים דגו בחכותיהם 30-20 דגי דניס. "40 שנים אני דג באזור תל אביב ויפו ולא היה דבר כזה", סיפר דודי לוי, דייג ותיק מחולון, "שטפתי וניקיתי את 30 הדגים שדגתי וחילקתי אותם לקרובי משפחה ולחברים".
 
משה לוי, דייג שהגיע למזח ביפו, סיפר: "הקמנו בוואטסאפ קבוצת חברים של דייגים,  וככה קיבלתי את המידע והגעתי לכאן. דגתי עשרות דגי דניס בזה אחר זה״.

מנחם(קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב, סיפר על עשרות דגים שנפלטו לחופים. ״כל השנה מגיעים דייגים, אבל הדגה חלשה. הפעם זה היה משהו מיוחד״, הוא אמר.
 
עודד גולדן, מנהל הייצור בחוות הכלובים ״דג סוף״, מסר שהרשתות בכלובי הדגים של החווה נקרעו מחמת הסערה שהייתה מלווה ברוחות עזות ובגלים גבוהים.
על פי ההערכות, למעלה מ־100 טונות של דגי דניס נמלטו מהכלובים, שכסף רב הושקע בהקמתם. ״הסערה גרמה לנזק כבד, אבל המדינה רק משתתפת בצערנו ואינה מפצה״, סיכם.