מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, שלח (ראשון) מכתבי התראה, באמצעות עו"ד דן חי, לגורמים בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולראש הממשלה עצמו, שהאשימו אותו באחריות להוצאות המופרזות בבית ראש הממשלה. במכתב ניתן אולטימטום עד מחר בצהריים: התנצלו או שאתבע אתכם על לשון הרע. הבוקר אמר מפכ״ל המשטרה, יוחנן דנינו, כי "על פניו יש מקום לבדיקה בפרשת מעון ראש הממשלה”, לאחר שבסוף השבוע האחרון מסר נפתלי את גרסותיו ביחידת להב 433 של המשטרה.



מכתבי ההתראה נשלחו לראש הממשלה נתניהו, לשרים גלעד ארדן ויובל שטייניץ, ליועצו הבכיר של ראש הממשלה, ניר חפץ, עורכי דינו: דוד שמרון, שולי אשבול, יעקב בורבסקי ויוסי כהן. במכתב שנשלח לאור מה שמגדיר עורך דינו של נפתלי כ"ניסיון של גורמים אלה לקשור בימים האחרונים את מני נפתלי למסקנות דוח מבקר המדינה בגין הוצאות מעון רוה”מ״, ההאשמות שנשמעו בתקשורת, לפיהן נפתלי אחראי להוצאות המוגדלות. במכתב נדרשים המכותבים להתנצל על הדברים שאמרו על נפתלי עד מחר בשעה 12:00 בצהריים, אחרת יגיש נפתלי תביעת לשון הרע נגדם.



עו"ד דן חי אמר: "על פניו נראה כי גורמים רבים חברו יחדיו כדי להוציא את דיבתו של מר נפתלי, בכוונה תחילה ובזדון, במטרה להגן על ראש הממשלה ורעייתו. נפתלי נחוש להוציא את האמת לאור, ולהגן על שמו הטוב”.



לקראת סוף השבוע הקרוב, ביום רביעי, צפוי לחזור ארצה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהמריא היום לכנס ופגישות בבירת הממלכה הבריטית, לונדון. עם שובו צפוי היועץ לקבל את המלצות הגורמים המקצועיים בפרקליטות ובלשכתו, שבחנו את החומרים השונים בפרשות מעון ראש הממשלה. בין החומרים דם עדותו של נפתלי במשרדי להב 433 מהלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר.



היום בבוקר אמר מפכ״ל המשטרה, יוחנן דנינו, במהלך טקס הענקת הדרגות לניצב גילה גמליאל, ביחס לעדותו של נפתלי כי, “(המשטרה גבתה-א.ז.) עדות במשך שעות ארוכות ורבות, עד כמעט אור ליום שישי בבוקר, החומר יועבר למשרד יועמ"ש, הם יצטרכו לבחון אותו, מה יש בו, מה הוא מוסיף. במידה והם יחליטו, אחרי שהם יקחו את כל החומרים, על פניו יש מקום כאן לבדיקה, אך צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל את ההחלטה".



וינשטיין יצטרך להכריע: האם לפתוח בהליכים פלילים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונגד רעייתו, שרה נתניהו. בקרב הדרגים המקצועים, בדומה לדבריו של המפכ״ל דנינו, נראה כי ההמלצה המסתמנת נוטה לכיוון פתיחה בהליכים פלילים: בדיקה או חקירה, בשל הצורך לקבל את גרסתם של בני הזוג נתניהו.



צוות ההגנה של נתניהו הגיש בשבוע שבעבר חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה, במסגרתה הם טענו כי אין חשש לפלילים וממלא אין מקום לחקירת משטרה. "זה עניין של איכות הסביבה. רק בישראל עושים מזה פרשה. היא (שרה נתניהו-א.ז) הורתה גם לזרוק סוללות לסל מחזור ובקבוקים גדולים, שעליהם אין פקדון, למחזורית. אין פה שום עבירה פלילית", אמרו למעריב השבוע בצוות ההגנה של נתניהו, "בהעדר הנחיה, ומשאפשר להשליך את הבקבוקים לפח, לא יכולה לקום עבירה. דבר שני, הוא שהכספים שימשו כקופה קטנה בבית", תוך שהם ממקדים את תשומת הלב לפרשת הבקבוקים.



ביחס לפרשת החשמלאי אמרו בצוות ההגנה כי מר פחימה לא הועסק במחשכים, אלו נושאים שראש הממשלה ואשתו לא מעורבים בהם. ראש הממשלה לא ידע על ההליך המכרזי ולא ידע שאותו חשמלאי נפסל. "בשלב מסויים אמרו לו שאי אפשר להשתמש בו, ואז הביאו אותו שוב, והוא הניח שאפשר להשתמש בו. בנוסף, מדובר במי שהיה חשמלאי בשנת 2002, כשראש הממשלה היה אדם פרטי".