בקשת ערעור עקרונית הוגשה לאחרונה לבית המשפט העליון: תושב חיפה עתר לבית המשפט וביקש שיורה לאשתו לשעבר לבצע בדיקת אבהות בישראל שבאמצעותה יוכל לשלול את אבהותו.



בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד רוזן, שותף במשרד דורון טיקוצקי ושות', מתואר כיצד גילה התובע כי אשתו לשעבר ניהלה כמה רומנים במשך שנות נישואיהם. בעקבות כך עזב את הבית לפני כשנתיים וחצי וביצע בדיקת אבהות במעבדה בארה"ב, שקבעה כי הוא אינו אביהן של שתי הילדות.



מהבקשה עולה כי התובע יהודי ואילו אשתו לשעבר אינה יהודייה. מיד לאחר שנתקבלו תוצאות הבדיקה הוא ניתק כל קשר עם משפחתו והגיש לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה בקשה להורות על בדיקת אבהות בישראל.



בית המשפט אימץ את עמדת שירותי הרווחה, שקבעה כי הבנות, כיום בנות 5 ו־7, רואות בתובע אביהן מבחינה פסיכולוגית, וטובתן מחייבת כי לא תיערך בדיקת אבהות. לפני כשנה הגיש האב ערעור לבית המשפט המחוזי בעיר, אולם גם שם נדחתה בקשתו. בעקבות כך הגיש האב בחודש שעבר את בקשתו לבית המשפט העליון.



עו"ד רוזן, המייצג את האב, אמר אתמול: "לא ייתכן שאדם ישלם מזונות לילדים שאינם שלו, מה גם שהוא הצהיר כי אם יתברר שהילדים שלו הוא יישא בכל. גם לדרוש מאדם להיות אבא פסיכולוגי, כפי שביקשה פקידת הרווחה, זה דבר שלא עולה על הדעת וגם לא משרת את טובת הבנות, שהרי גם כך הוא ניתק איתן כל קשר. בנוסף, מאחר שהאם אינה יהודייה, אין חשש לממזרות".



התובע עצמו סיפר כי מאז שגילה כי אינו אביהן של הבנות, לכאורה, חרב עליו עולמו. "גם ככה כל העולם שלי התמוטט", אמר, "אני רק מבקש את האמת. זה לא אנושי לחיות ככה. אני לא בקשר עם הילדות, כי אני לא מסוגל ולא רואה בזה טעם. אני פגוע והרוס מבחינה נפשית. לא רק שאני לא אבא של הבנות, גיליתי שהן אפילו לא אחיות. הכל היה שקר גדול. זה ערער אותי לגמרי. זו הזכות הבסיסית של אדם לא לחיות בשקר".