"אם לא ימצא פתרון למשבר עד יום חמישי, נחריף את המאבק ואכריז על סכסוך עבודה כללי בכל אזור דרום הארץ", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן לגני מחאת עובדי כיל.  "חייבים להציל את אזור דרום הארץ מגל הפיטורים שמרחף מעל תושבי הנגב", הוא הוסיף. 



ניסנקורן אמר עוד כי מדובר במשאבי טבע של המדינה. "אני קורא לראש הממשלה למנוע את הפיטורים, להתערב במשבר ולמצוא את הפתרון למען תושבי הדרום". 



המאבק של עובדי כי"ל מפוטרים מידרדר לאלימות. אמש (שני) הגיע שליח שביקש לזמן עובד של מפעלי ים המלח שגר בדימונה לשיחת שימוע והותקף על ידו באלימות קשה. 

השליח פונה בדחיפות לבית חולים, לאחר שנשברו לו עצמות בירך ובאגן ועבר ניתוח במהלך הלילה במסגרתו הושתלו בגופו פלטינות וברגים. 
החשוד במעשה עוכב לחקירה בתחנת דימונה ובתום בדיקה רפואית לאחר שלא חש בטוב - נעצר.
הנהלת כיל הגישה תלונה חריפה למשטרה נגד העובד והיא תגיש נגדו גם תביעה אזרחית. אבנר מימון, מנכ"ל כי"ל ישראל מסר: "אנו מצפים מיו"ר ההסתדרות ניסנקורן ומראשי הוועדים של העובדים להוקיע ולגנות בחריפות את המעשה ולדאוג באופן אישי שמעשים ברוטליים ופליליים שכאלה לא יישנו. לגבי הדבקת מכתבי הזמנה לשימוע בדלתות, אין לנו ברירה אחרת שכן הוועדים הורו לעובדים לא לפתוח את הדלתות ולא לקבל את המכתבים".

מההסתדרות טרם נמסרה תגובה.

אלפים הפגינו בבאר שבע

בתוך כך, הבוקר מפגינים עובדי כי"ל בבאר שבע נגד הפיטורים במפעלי החברה. כ-2,000 עובדי מפעל תרכובות ברום ומפעלי ים המלח שבבעלות כיל, עובדי עיריית באר שבע, חברי ועדים ועובדי מפעלים שונים, תושבי האזור וחניכי תנועת דרור ישראל משתתפים בהפגנה המתקיימת ברחבת המשכן לאומנויות הבמה מול בניין עיריית באר שבע. המפגינים אף חוסמים צמתים מרכזיים בעיר ודורשים לעצור את גזירת הפיטורים בקבוצת כיל המאיימת להרחיב את מעגל האבטלה בדרום, הגדול ממילא.
במקביל להפגנה, פעילות שירותי העירייה תושבת על ידי העובדים עד השעה 12:00, למעט פעילות מערכת החינוך. המוקד העירוני מטפל אך ורק במקרים דחופים.