כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד עדי לדרמן (39), הנחשד שחדר בשיטתיות למחשבים ולחשבונות דואר אלקטרוני של עשרות אנשים בתעשיית הבידור בעיקר בארצות הברית.



בין הקורבנות, עשרה מקורבים לזמרת מדונה שהחזיקו במחשביהם את שיריה החדשים שטרם הופצו. לדרמן חשוד כי במסגרת החדירה לאותם מחשבים הוא עסק גם במכירת גרסאות של אלבומה האחרון של הזמרת.


הפרקליטות מאשימה את לדרמן כי השיג שלא כדין 15 שמות משתמש וסיסמאות של בעלי חשבונות דואר אלקטרוני והוסיף את החשבונות הללו לתוכנת ה- outlook שבשימושו, כדי לקבל את כל תכתובות העבר שלהם וכן לעקוב אחרי התכתובות העתדיות. 

בעקבות כך קיבל ושמר בחזקתו עותקים של עשרות אלפי תכתובות של בעלי תיבות הדואר ושל אלו עימם התכתבו, ובכלל זה קבצי תמונות, מוסיקה ומסמכים שונים, ללא אישורם או ידיעתם של איש מהצדדים להתכתבות ובלא היתר כדין.

בכתב האישום נכתב כי: "כך הוא השיג בדרכים שונות, ללא רשות ולעיתים באמצעות 'תוכנות פריצה', את שם המשתמש והסיסמא לחשבונות הענן ולתיבות הדואר האלקטרוני שלהם ושל אחרים לשם ביצוע עבירות ובהן יצירת עותקים אסורים תוך פגיעה בפרטיות. משחדר לחומרי המחשב, העתיק הנאשם קבצים לשם מסחר בהם. במסגרת זו, הוא גם אסף מידע על כתובות דואר אלקטרוני של אחרים הקשורים בפעילותה של מדונה".
עוד נטען בכתב האישום כי "בין הקבצים שהנאשם השיג וסחר מצויות הקלטות בשלבים שונים של שירים שיועדו להיכלל באלבומה של מדונה המכונה "Rebel Heart", עוד בטרם הוחלט לפרסמם. כך למשל הוא העתיק גרסה מוקדמת של השיר "Give me all your love" של מדונה ומכר אותו לאחר; הוא העתיק גרסאות מוקדמות (demo) לחלק משירי האלבום, ועוד". בנוסף טוענת התביעה כי הנאשם מכר עותקים של היצירות המוסיקליות, כמו גם של ההתכתבויות והתמונות, תמורת סכומים הנעים בין עשרות דולרים ועד ל-1,000 דולר ויותר.
כזכור, בחודש שעבר נעצר לדרמן לאחר חקירה בינלאומית משותפת וסמויה של להב 443 וה-FBI. בראשיתה של החקירה נעצר לדרמן, שהכחיש את החשדות נגדו, אולם מאוחר נעצר בשנית מאחר ולכאורה המשיך לבצע את אותם מעשים.