ניתוקי החשמל לערים ברשות הפלסטינית צפויים להתרחב, זאת לאחר שהיום (חמישי) שיגר מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, מכתב לראש הממשלה הפלסטיני והבהיר כי על הרשות לשלם את חובם הנאמד בכ-2 מיליארד ש"ח, באופן מיידי.



לאחר פעמיים בהן ניתקה חברת החשמל על דעת עצמה את שכם וג'נין מחשמל, ראש הממשלה התערב והורה לקזז כ-300 מליון שקלים מכספי המיסים המוקפאים של הפלסטינים שנמצאים בידי ישראל. 



בחברה החשמל טוענים כי מדובר בצעדים מסחריים בלבד, משום שמתוקף החוק, מזרח ירושלים והרשות אמורות לעמוד בהסדר החובות, ואילו חברת החשמל אמורה לנקוט בצעדים על מנת לגבות את החוב. 



גורמים במשרד ראש הממשלה, מבהירים כי החלטת חברת החשמל בנוגע להפסקת ההזרמה לשכם וג'נין, אינה על דעתו וכי מדובר בהחלטה של החברה בלבד. 



כזכור, כבר שלשום החליטה החברה לנקוט בצעדים כדי לגבות את חובה מהרשות הפלסטינית. בשעות הצהריים הגבילה החברה את אספקת החשמל למספר ערים בגדה המערבית. פעולה זו בוצעה כחלק מהפעילות לצמצום חובות הרשות הפלסטינית וחמ״י (חברת החשמל למזרח ירושלים) לחברת החשמל בגין החשמל שמסופק להם. הגבלת החשמל הינה לכ-45 דקות בחמישה קווים בשכם ובג'נין.



חובות חמ"י והרשות הפלסטינית תפחו עם השנים ועומדים כיום על למעלה מ-1.9 מיליארד שקלים. חברת החשמל התריעה לאורך תקופה ארוכה בפני החייבות ובפני הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, על הצורך המידי בהחזר החובות, אך עד כה לא נמצא כל פתרון להחזרתם.