בית המשפט המצרי קבע היום (שבת) כי כל תנועת החמאס היא ארגון טרור. הקביעה מגיעה כחודש לאחר ששופט מצרי קבע כי הפלג הצבאי של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הוא ארגון טרור.

החמאס נחשב כמקורב מאוד לתנועת האחים המוסלמים המצרית, שגם אותה הגדירו הרשויות במצרים כארגון טרור ודיכאו אותו באופן עקבי מאז הדיח הצבא מנשיאות מצרים את מוחמד מורסי ב-2013. 
"בית המשפט פסק כי חמאס צריך להיכלל ברשימת ארגוני הטרור", אמר לרויטרס סמיר סברי, אחד מעורכי הדין שהביאו את התיק נגד חמאס לבית המשפט. 

בעוד שההחלטה שקיבל בית המשפט המצרי בינואר נגעה רק לזרוע הצבאית של החמאס, ההחלטה של היום יכולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת על היחסים הרעועים גם ככה בין קהיר וחמאס, ששולט על הגבול של רצועת עזה עם מצרים. 
החמאס הגיב להחלטה המצרית ואמר כי היא "מפתיעה ומסוכנת". מקור המקורב לזרוע הצבאית אמר כי הארגון לא יקבל יותר את מצרים כמתווכת בינו ובין ישראל בעקבות ההחלטה. עוד הוסיף הבכיר כי "התנועה אינה מקבלת את ההחלטה. מדובר בהיפוך תפקידים במאזן הכוחות בו ישראל הופכת לחברתה של מצרים וחמאס לאויבת. ההחלטה היא אות קין גדול על מצחה של מצרים". 

מועמד ה״מחנה הציוני״ עמוס ידלין, הגיב על ההחלטה ואמר: ״מדובר בהחלטה חשובה ביותר. האמירה המצרית מחזקת את הקביעה שאין הפרדה בין זרוע מדינית וצבאית בארגון הטרור. החמאס על כל מרכיביו הוא ארגון טרור רצחני ששם לו למטרה פגיעה באזרחי ישראל החפים מפשע, בנוסף להתעמרות מתמשכת בתושבי עזה. למצרים תפקיד חשוב כחלק מהציר הפרגמטי באזור ועלינו להמשיך ולפעול במשותף בכדי לייצר בריתות אזוריות כנגד הגורמים הקיצוניים״.