תושבים רבים, בשיתוף עם עמותת אור ירוק וראשי רשויות, ערכו היום (ראשון) הפגנה בכביש 71, בדרישה לשיפור התשתיות בכביש האדום, אשר גבה בשנים האחרונות את חייהם של עשרות בני אדם.



המפגינים, שלזמן מה עצרו את תנועת הרכבים בכביש, אחזו שלטים בהם נכתב: "בואו למנוע את ההרוג הבא", "זה יכול להיות כל אחד מאיתנו", "שינויים קטנים מצילים חיים". 



מדובר בציר תנועה מרכזי שרובו בעל מסלול אחד לכל כיוון, בעל שוליים צרים וללא הפרדה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות. הכניסות והיציאות מהישובים אינן מוסדרות, וחלקו הגדול של הכביש אינו מואר בלילה. לטענת המפגינים, העבודות אשר החלו לאחרונה בכביש 71, אינן מעניקות מענה לבעיות הבוערות בכביש. 



אושרת קרן, תושבת קיבוץ בית השיטה, הסבירה: "אנחנו דורשים קו הפרדה שמפריד בין חיים ומוות, אבל התחושה היא של אנשים קטנים בפריפרייה, שמנסים לסתום להם את הפה. גם תוכנית החומש העתידית שמבטיחים במשרד התחבורה שתטפל בכביכול בהמשך גם בשאר החלקים בכביש, לא מרגיעה אותנו. זו תוכנית חומש ולא ידוע כלל מתי היא תצא לפועל. בינתיים, אנחנו ממשיכים לסכן את החיים שלנו ושל ילדינו בכל רגע". 




המפגינים חוסמים את הכביש. צילום: עמותת אור ירוק



על פי נתוני אור ירוק, משנת 2005 נהרגו בכביש 30 בני אדם, ויותר מ-900 בני אדם נפצעו, בהם יותר מ-100 באורח קשה. מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, אמר כי "כביש 71 הוא כביש אדום, שכל נסיעה בו היא הימור על החיים. משרד התחבורה חייב לשפר את התשתית בכל כביש 71, ולהפוך אותו לכביש בטוח שלכל אורכו גדר הפרדה בין הנתיבים. לכל תושבי הסביבה מגיע לנסוע בכביש בטוח".



דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע,  קרא גם הוא למשרד התחבורה לפעול כדי למנוע את ההרוג הבא: "המאבק שאנחנו מנהלים בכביש 71 הוא על חיי אדם.על משרד התחבורה לפעול באופן מיידי להצבת אמצעי בטיחות בכביש ולשדרוג תוואי הכביש בכלל המקומות המועדים לפורענות ולא רק במקומות שנכללים במסגרת פרויקט רכבת העמק. הגיע העת שבישראל יתייחסו לחיי התושבים בפריפריה בדיוק כמו לכל אזרח ראוי אחר במדינה".



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מחאתם של תושבי הסביבה תמוהה, שכן, משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל לפני כשלושה שבועות בשדרוג כביש 71, מעפולה לבית שאן, בעלות של יותר ממיליארד וחצי שקלים. השדרוג יכלול את הרחבת הכביש, מדרך חד-מסלולית לדרך דו-מסלולית. כמו כן, יוקמו מפרדות בין הנתיבים ומערכות גשרים שיפרידו בין מסילות רכבת העמק לכביש, שיאפשרו נסיעה רציפה ובטוחה. שדרוג כביש 71 נמצא כיום בראש סדר העדיפויות שלנו".