בסרטון שהופץ ברשת נראים שני חיילי צה"ל, ככל הנראה מיחידת עוקץ, משסים שני כלבי תקיפה בנער פלסטיני שלכאורה היה מעורב באירוע הפרת סדר לעברם. בצה"ל פתחו בבדיקה לברור זהותם של שני חיילים ומנסים להבין מתי התרחש האירוע והיכן.

בסרטון הקצר שהופץ אמש נראה הנער זועק ומתחנן לעזרה לאחר שכלב אחד נושך אותו בחוזקה בכתפו השמאלית וכלב אחר נושך אותו במותן. את שני הכלבים מחזיקים ומפעילים שני החיילים, בעוד נראה בבירור כי שלב ההשתלטות על הנער הסתיים וכי אין שום סיבה לשסות בו את הכלבים. מה גם שלפי הסרטון הנער לא מהווה איום ישיר עליהם. 
 
יחידת הכלבנים של צה"ל מפעילה כלבים במסגרת הצבא למשימות ייעודיות. הכלבים בדרך כלל מיובאים לארץ מגרמניה ומשימתם העיקרית היא חיפוש אמל"ח, הצלה, ולוחמה בטרור. כמו כן בצה"ל משתמשים בהם בעת מעצרים במטרה לחפש מטענים כדי למנוע פגיעות בנפש.

במהלך מבצע צוק איתן השתמש צה"ל בכלבים בחשיפת מנהרות ובחלק מהמקרים ספגו הכלבים פגיעות ישירות שנועדו לפגוע בחיי החיילים. בשום מקום בצה"ל לא כתוב שתפקידו של הכלב הוא לפגוע בבני אדם בצורה של תקיפה ישירה ומכוונת על ידי החיילים. 
 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עם קבלת הסרטון, הנחה מפקד המרכז להטסה והכשרות מיוחדות, על ביצוע תחקיר מיידי של האירוע, בסיומו יופקו הלקחים וינקטו הצעדים הנדרשים למניעת הישנות מקרים מסוג זה".