עומסים כבדים במחלקות הפנימיות נרשמו ונמשכו גם היום (רביעי) בחלק מבתי החולים ברחבי הארץ.



מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבית החולים הדסה עין כרם נרשם עומס של 200%, בבית החולים הדסה הר הצופים העומס עמד על 138%, בלניאדו היה העומס 145% ובהלל יפה 131%. העומס הממוצע במחלקות הפנימיות בכל הארץ עמד על למעלה מ104%. עם זאת, בבתי החולים הסבירו כי העומסים גבוהים ברמה האופיינית לחורף וקטנים מאלו שהורגשו בתחילת השבוע.



ביום ראשון האחרון הגיע העומס לשיאו, כשבבית החולים "שיבא" נרשמה תפוסה של למעלה מ-300% במיון, והם ביקשו ממד"א להפסיק להפנות אליהם אוטובוסים, מחשש שלא יוכלו לקלוט את החולים. גם בשאר בתי החולים דיווחו על תפוסות גבוהות.



גם במשרד הבריאות כבר מודים כי המצב דורש שיפור: "קיים עומס על מערכת האשפוז, נדרשת תוספת משאבים במיוחד בחדרי המיון", הם מסרו. עוד הסבירו במשרד הבריאות, כי מנכ"ל המשרד הציב את הטיפול הרפואי בחדרי המיון כאחד מהיעדים המרכזיים לקידום במסגרת תוכניות העבודה המקצועיות, וכי בטווח הארוך אנו מכינים תוכנית מקצועית למערכת האשפוז משותפת למשרדי בריאות אוצר, אשר תובא לאישור הממשלה הבאה."



בתחילת השבוע קראו ארגוני הרופאים האחיות והחולים בחזית משותפת אל הפוליטיקאים, בבקשה להציב כתנאי לכניסה לקואליציה ישום תוכנית לקיצור תורים במערכת הבריאות.



עוד מתחילת השבוע, חדרי המיון בישראל רשמו עומסים כבדים מאוד. ביום ראשון, במיון החדש של בית החולים בילינסון בפתח-תקוה השתרך תור ארוך של חולים, חלקם קשישים ובעלי מוגבלויות, אשר נאלצו להמתין שעות ארוכות, לעיתים אפילו ללא כיסא לשבת עליו. לאחר שעות של המתנה, חלק מהחולים החליטו שנמאס להם וחתמו על "טופס עזיבה", בו הם הצהירו כי הם עוזבים את בית החולים, באחריותם, וללא קבלת טיפול. "אני מעדיף לשלם כסף לרופא פרטי ולקבל טיפול ראוי, שמכבד אותי", אמר אדם מבוגר שהתלונן על כאבים. אותו אדם, אשר עזב לטובת מרפאה פרטית, אמר מאוחר יותר: "הגעתי למרפאה הסמוכה לביתי, שילמתי 120 שקלים ותוך רבע שעה הייתי כבר בדרכי הביתה, לאחר שקיבלתי טיפול מעולה ויחס אדיב".