ראש המוסד לשעבר מאיר דגן תקף אמש (שישי) בערוץ 2 את ראש הממשלה נתניהו ואת נאומו השבוע בקונגרס האמריקאי: "הנאום לא השיג שום מטרה וגרם נזק. הוא לא ישנה את העמדות של מי שמנהל את המשא ומתן, והיה מיועד לצרכי פנים וצרכים פוליטיים".



דגן הוסיף כי "אם נתניהו היה נוסע יום לאחר הבחירות ונפגש עם ראשי ממשלת רוסיה, בריטניה וסין אז זה היה נקי ואולי גם מועיל. על פי טעמי הוא יכל להתנהג אחרת". 

בעניין המשא ומתן על הגרעין האיראני, אמר דגן כי "אין לנו מנוס אלא להאמין לאובמה שאומר כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני". עם זאת הבהיר כי "יהיה לישראל כמעט בלתי אפשרי לחיות עם פצצת גרעין לטהרן, ואם יגיעו מים עד נפש נצטרך לשקול תקיפה", אך לדבריו "ניתן עדיין לעצור אותה". 
 

דגן, שהיה ראש המוסד בזמן שנתניהו היה ראש  הממשלה וברק שר הביטחון, סיפר כי "היו רגעים שחשבתי שנתניהו קרוב להורות על פעולה צבאית באיראן", פעולה שלדבריו "לא הייתה מעכבת את הפרוייקט האיראני ליותר מידי זמן". 

" לא הכרענו את החמאס ולא גרמנו לאבו מאזן לחזור לרצועה"
 
דגן התייחס להתקפות עליו  מצד גורמים שונים, בהם שר הביטחון משה יעלון שאמר שהוא כבר לא בקי במתרחש בנושאי ביטחון: "כמו שמותר לדון בבעיות שלום ומלחמה עם הפלסטינים אז מותר עם האיראנים. חייב להיות דיון ציבורי  על סוגייה כה כבדת משקל. דגן הוסיף: " אני אזרח כבר ארבע  שנים, אבל לא נשללה זכותי להביע את עמדתי". 
דגן תקף את התנהלות נתניהו בצוק איתן: "היו טעויות קשות כמו העימות עם החמאס. לא הכרענו אותו, והאש תתחדש בוודאות בעתיד. זה לא הישג. לא היו הצלחות גם בנושא הפלסטיני ושיפור מעמד ישראל בעולם. לא השגנו את היעדים בצוק איתן. לא הכרענו את החמאס ולא גרמנו לאבו מאזן לחזור לרצועה, וניתן היה לעשות כן".