הפורום לדו קיום ארגן היום (ראשון) הפגנת מחאה בכניסה למטה משטרת המחוז הדרומי, במחאה על החזרתו לעבודה של השוטר שהודה כי ירה למוות בצעיר סמי ג'עאר ב-14 בינואר ברהט.



מהפורום נמסר כי השוטר נעצר לאחר הירי למוות והודה, אך למרות זאת שוחרר ממעצר כמה ימים לאחר מכן והשבוע הוחזר לעבודה במשטרה ומלווה את מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, באופן אישי. המוחים דרשו כי השוטר יושעה לאלתר מהמשטרה, יוגש נגדו כתב אישום וכי יושם במעצר עד תום ההליכים.



בהפגנה השתתף גם אביו של המנוח, חאלד ג'עאר, שאמר: "השוטר הודה במח"ש שהוא ירה. בית המשפט יקבע אם הייתה סכנה לחייו, לא המפכ"ל ולא מפקד המחוז".



ג'עאר הוסיף: "אנחנו אין לנו שום כוונה לפגוע בו ולא באף אחד אחר. אם זה היה קורה במגזר היהודי, מפקד המחוז היה מחזיר אותו לעבודה ונותן לו גיבוי? כל כך כואב לי. האם יש להם ילדים במשטרה? הבן שלי נפגע ממרחק 14 מטרים. איפה סכנת החיים? אתם תגידו לי. אפילו אם הגיע אליך במרחק מטרים ספורים, תירה לו ברגל. שימתינו לבג"צ, לשם עתרנו נגד שחרורו של השוטר. למה לא מגישים נגדו כתב אישום, או העמדה לדין. אנחנו חוששים שמופעלים לחצים מלמעלה על הפרקליטה המטפלת בתיק".



לגבי טענות המשטרה, כי ישנם איומים לפגיעה פיזית בשוטרים בתחנת רהט, אמר האב השכול: "אנחנו לא אלימים, ואנחנו מבקשים שהמשטרה לא תלבה את היצרים. אנחנו לא מאיימים ולא רוצים שום דבר, חוץ ממשפט הוגן".



חיה נח, יו"ר פורום דו קיום בנגב, אמרה ל"מעריב השבוע": "עצרת המחאה הזו מחוייבת המציאות. למעלה מ-50 אזרחים ערבים נהרגו מאז 2000 ואף אחד לא נמצא אשם. משהו בסטטיסטיקה אומר הכל. הדם של האזרחים הפלסטינים בישראל אינו הפקר. החזרת השוטר לעבודה טעות יסודה. צריך להמתין עד סוף החקירה, במיוחד כי הוא הודה. גם כאשר נשקפת סכנת חיים לשוטר, הוא לא צריך לירות על מנת להרוג".



חברת הפורום, סברין אבו כף, אמרה: "אנחנו דורשים להעמיד לדין את השוטר, כמו כל אזרח במדינה שמגדירה את עצמה דמוקרטית".


קסם אדיב, מפורום דו קיום, אמרה: "אנחנו מביעים הזדהות עם המשפחה ויוצאים בקריאה להחזיר את השוטר שאחראי להרג של סמי למעצר, להשעותו מתפקידו ולפתוח בחקירה חיצונית וממשלתית ולשלוח אותו למעצר עד תום ההליכים".



במשטרת מחוז הדרום סירבו להגיב.