שכחו אותו בבית, גרסת ישראל: מורן בן ה-7, שסייע לתפיסת חוליית פורצים מסוכנת שהגיעה לביתו, קיבל במהלך חג הפורים תעודת הערכה, כך מדווח היום (שלישי) דובר המשטרה.



באמצע חודש ינואר, מורן בן ה-7, שהה לבד בשעות הצהריים בביתו שבקיבוץ דגניה. לפתע, שני אנשים נכנסו לבית המשפחה דרך הדלת האחורית. הם לא היו מוכרים למורן ולכן שאל הוא אותם מי הם. הם ענו לו כי אביו שלח אותם, אך הוא לא קיבל את תשובתם. בנחישות מפליאה, הוציא מורן את המכשיר הנייד כדי לוודא שאכן השניים מוזמנים לביקור, מה שגרם לפורצים לברוח מהבית.



לאחר שמורן סיפר לאביו, גיל, על שקרה, הוא התקשר למשטרה. כעבור מספר דקות פקדו את הבית לוחמי יחידת השיטור הקהילתי של משמר הגבול. מורן, שהיה ה"מבוגר האחראי" בבית במהלך האירוע, סיפר ללוחמים על הפושעים ולא חסך בפרטים, החל מגובהם של החשודים ועד לזווית שהונח הכובע על ראשם. "כשהוא התחיל לספר לנו על החשודים, לא היה לוחם אחד שלא היה מופתע מתיאורו, הכל היה כל כך מפורט", מספר מש"ק עמק ירדן, רס"מ קובי אלברט. הצוות החל בחיפושים אחר הפושעים בתוך הישוב, וכעבור רבע שעה נתפסו הפושעים, הם נעצרו ונלקחו לחקירה, שבה נתגלה כי מדובר בחולייה המבצעת פריצות בכלל הגזרה. "הכוח פעל במקצועיות שאין כמוה, ותפס את הפושעים בלא פחות מ-15 דקות, והכל בזכות עזרתו של ילד בן 7", הוסיף אלברט.



"גילו הצעיר של מורן השאיר אותנו נפעמים"



ביום חמישי האחרון, לרגל חג הפורים, התקיים פורימון במג"ב צפון. מורן ומשפחתו הוזמנו לאירוע בו הוענקה תעודת הערכה למורן על ידי סגן מפקד מרחב מג"ב בצפון, סנ"צ ג'יהאד חסן. "אנחנו נתקלים לא מעט באזרחים עם ערנות שמגלים תושייה במפגש הראשוני עם עבריינם, אבל גילו הצעיר של מורן והאופן שבו הגיב השאיר את כולנו נפעמים", אמר חסן.



אביו של מורן, גיל, אף הוא מתנדב בבסיס ההפעלה של עמק הירדן מזה 8 שנים, סיפר על בנו: "מורן ילד כל כך חכם, ברגע שהם נכנסו הוא ידע בדיוק מה לעשות והבהיל את הפורצים. זאת גאווה גדולה מאוד לראות אותו מקבל תעודת הערכה שהוא רק בן 7".