שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, האריך היום (רביעי) את מעצרו של אליהו ברוורמן, 30, מבני ברק החשוד באונס וביצוע מעשה מגונה בפעוטה בת החמש וחצי ביום ראשון האחרון בחדר המדרגות בבית מגוריה בבני ברק. מדובר בהארכת מעצר שנייה וזאת בעקבות התפתחות מהותית בחקירה מהימים האחרונים.



אביו של החשוד חשף בפני המשטרה אירוע נוסף מעברו של בנו אשר טופל על ידי הקהילה החרדית בעיר מגוריו דאז, מודיעין עילית. האב סיפר לחוקרי מרחב דן כי בנו ביצע, על פי החשד, מעשה דומה בקטינה בעיר מגוריו ועל מנת למנוע חשיפת הפרשה הוחלט על ידי הרבנים להגלותו למרכז הארץ וזאת בתנאי שיסכים לעבור טיפול כנגד ההפרעה ממנה לכאורה הוא סובל.



לחוקרים נודע כי עד לפני כחצי שנה קיבל ברוורמן את אותו טיפול, אולם לאחרונה, כך מסתבר, חזר לסורו.



בבית המשפט טען נציג המשטרה כי להערכת החוקרים מדובר בפצצה מתקתקת. "החשוד שלפנינו מעבר לכך שנתפס כמעט על חם מבצע מעשה מגונה בקטינה צעירה מאד בשנים, המשטרה בימי המעצר המועטים שנקצבו לה מגלה כי מדובר בחשוד שהוא סדרתי בעבירות המיוחסות לו".



בא כוחו של החשוד, עו"ד אלעד פלג, טען כי החשוד נשוי ואב לשישה ילדים וכי אין ראיות לכאורה וההכחשה של החשוד בעינה עומדת. "מדובר באדם ללא עבר פלילי. מה שהמשטרה כן יודעת מבחינת אירועים קודמים הובא לידיעתה רק על ידי החשוד ואביו ואלמלא הם היו מפנים אותם לרב ולפסיכיאטר המשטרה לא היתה מגיעה לכך", אמר.



השופט גת קבע כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו: "מאז הארכת המעצר הקודמת בוצעו מספר פעולות חקירה אשר חיזקו את החשד הסביר. מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה חשד כי המעשה המיוחס לחשוד אינו מעשה יחיד ועל כן קמים גם צורך בחקירה נוספת וגם מסוכנות של ממש מהחשוד".