בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, הורה למני נפתלי להגיש עד מחר תצהיר המפרט את הנסיבות בהן הגיע לידיו מסמך, שמוצג לכאורה כטיוטת התצהיר של שרה נתניהו, שהגיש (רביעי) היום באמצעות עורכות דינו לבית הדין.



מוקדם יותר היום הגיש נפתלי באמצעות עורכות דינו, נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק אלכסנדר, בקשה להורות על הגשת התצהיר או זימונה של נתניהו לעדות ו״ראייה״, שלטענתו היא טיוטת התצהיר של שרה נתניהו. התצהיר שהוגש נערך, כך על פי ההודעה שנמסרה לבית משפט, ב-9 במרץ השנה במשרד עורכי הדין יוסי כהן. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, המסמך הגיע לידי עורכות הדין באמצעות עובדת ממשרדו של עו״ד כהן. 



הסאגה סביב הגשת טיוטת התצהיר לכאורה, שלטענתו של נפתלי הינו של שרה נתניהו (ללא חתימתה) החלה אתמול כשהפרקליטות הגישה תצהירי עדות מטעם ההגנה, ללא התצהיר של שרה נתניהו וזאת בניגוד להוראות בית הדין האזורי לעבודה.



היום כבר פרסמה נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת דיתה פרוזינין החלטה לפיה יש להעביר את התצהיר עד ליום ראשון, כשבאותה שעה ממש, הגיש נפתלי את הבקשה שלו לבית הדין. ממשרד עורכי דין יוסי כהן לא הגיבו ומלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.



כאמור, הערב, הפרקליטות פנתה לבית הדין האיזורי לעבודה וביקשה כי נפתלי ימסור תצהיר על נסיבות שהביאו לידיו את טיוטת התצהיר לכאורה של נתניהו, והנשיאה קבעה כי התצהיר יוגש עד מחר. יש לציין כי טיוטת תצהיר לכאורה שהוגש, לא נחתם על ידה של אשת ראש הממשלה ולא ברור כלל אם ראתה אותו. 



בפתח המסמך שהוגש נכתב, לכאורה בשמה של שרה נתניהו, נכתב כי ״הטענות המופנות נגדי אינן נכונות והן נועדו לפגוע בראש הממשלה ובי ללא כל הצדקה״, בהמשך המסמך נכתב: "מעולם לא הובאו בפניי תלונות מצד התובע על השפלות מצד מי מבני משפחתי והתובע אף לא טען כי ברצונו לסיים את עבודתו מטעם זה …״.



על פי המסמך, נתניהו גם השיבה לכאורה לטענה שהעלה נפתלי בתצהירו, לפיה נתניהו אמרה לו: ״"אנחנו אירופים, עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים … אתה מפטם אותנו ואחר כך כשמצלמים אותנו בחו"ל, אנחנו נראים שמנים״. נתניהו השיבה, לכאורה: ״אין זה ממנהגי להתבטא במשפטים מסוג זה וכמובן שלא אמרתי את המשפט המיוחס לי על ידי התובע”.

במסמך נכתב, לכאורה בשמה של נתניהו כי ״באשר לטענות התובע בדבר קיומה של ״העסקה פוגענית״, ״יחס מתנשא ומזלזל״, ״השתלחויות חסרות רסן״, ״יחס מחפיר לעובדים״ וכיוצ״ב, אבקש לציין כי מדובר בטענות חסרות כל בסיס אשר נועדו אך להכפיש את שמי ואני מכחישה את הטענות הללו המופנות כלפי״
בתצהיר לכאורה יש גם התייחסות להיקף ההוצאות על מזון בבית ראש הממשלה, בהמשך לטענות שהועלו לאחר פרסום דו״ח מבקר המדינה כי נפתלי אחראי על ההוצאות המוגדלות: ״מסיבות שאינו ברורות לי, וכפי שהתברר בדיעבד מעובדי המעון, נהג התובע להשליך לפח ארוחות שהוכנו על ידי עובדת במעון ראש הממשלה מיד לאחר שסיימה את משמרתה. כאשר אני ובני משפחתי ביקשנו להשביע את רעבוננו - טען כי העובדת לא הכינה עבורנו ארוחות ולפיכך הוא נאלץ להזמין ממקור חיצוני”, נכתב בתצהיר לכאורה.