התספורת הפופולרית בדוגמת ״מארינס״ מהווה לאחרונה עילה לעימות חזיתי בין מנהלת בית ספר יסודי בדרום תל אביב לתלמידים ולהוריהם. לטענת כמה מההורים, המנהלת, טלי ינאי, מענישה את הילדים שמגיעים לבית הספר כשהם מסופרים באופן ״לא הולם״ - וזאת על אף שהתקנון אינו מאפשר זאת.



אחת האמהות סיפרה שבנה בן ה־11, הלומד בבית ספר הדקל בשכונת נווה עופר, נענש לאחרונה על ידי המנהלת בגלל תספורתו, אף ש"בתקנון בית הספר אין שום הערה על אורך השיער מלבד איסופו". היא הוסיפה כי העונש שאותו הטילה המנהלת היה חמור מדי. "הוא ישב כמעט שבועיים ליד חדר המנהלת, שלא נתנה לו לצאת להפסקות. יש לו בעיות רגשיות. הוא לא רצה ללכת לבית הספר אחרי זה והיה חוזר הביתה בוכה", סיפרה האם.



אם נוספת סיפרה כי בנה בן ה־10 החל לחלום "חלומות רעים בלילות", וכשנשאל לסיבה השיב כי "חלם על העונשים שמקבלים בבית ספר בגלל התספורות".



ירון בכור, ספר בשכונת תל כביר, מעורה בעימות המתנהל בבית הספר. אתמול הוא סיפר "למעריב־השבוע" כי תספורת "מארינס" היא פופולרית במיוחד בקרב ילדי השכונה. "כולם אצלי מסתפרים ככה, זאת האופנה", אמר. בכור הסביר כי ינאי התקשרה אליו פעמיים וביקשה ממנו "לספר את הילדים באופן פחות דרסטי", כדבריו, "אז מעכשיו, בכל פעם שילד מבית הספר שלה מבקש תספורת 'מארינס' אני מזכיר לו מה ביקשה המנהלת, ובסך הכל רובם נענים לבקשה".



ינאי מסרה בתגובה כי "בבית הספר ישנו תקנון ובו דרישה להקפיד על הופעה הולמת. התקנון נכתב בשיתוף התלמידים ובשיתוף נציגות ההורים בתחילת השנה. בכל כיתה קיים גם תקנון כיתתי המפרט את התקנון הבית ספרי ומתייחס גם לנושא ההופעה המכובדת. יש דרישה לתספורת אחידה וצנועה ההולמת את מערכת החינוך".



מעיריית תל אביב נמסר: "הנושא יתברר מול הנהלת בית הספר. יש לציין כי מנהלי בתי הספר מקפידים על סדר ומשמעת בקרב התלמידים, והתספורות הן חלק חשוב ומשמעותי בנושא זה".