פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד הקטין בן ה-17, שדקר יהודי בתוך ירושלים בחודש שעבר, וסוכל ע"י ראש העיר ומאבטחו



על פי כתב האישום, במהלך חודש פברואר, חדר הקטין דרך פירצה בגדר לתחומי מדינת ישראל, גנב סכין מאחת החנויות משער שכם והגיע חדור מוטיבציה לבצע את זממו- לפגוע ביהודי ולגרום למותו.



החרדי הראשון שנקלע בדרכו היה קורבן למעשה. הקטין רץ לעברו ונעץ את הסכין בבטנו. כשניסה הקטין לבצע דקירה נוספת, החרדי הצליח להימלט לכיוון הכביש, תוך שהוא צועק "דקירה, דקירה", כל זאת כשהקטין דולק בעקבותיו.



בשלב הזה, חלפו במקום ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נהגו והמאבטח האישי שלו, שהיו ברכבם. מאבטחו של ראש העיר שלף את אקדחו וכיוון אותו אל עבר הקטין, שבתגובה השליך את הסכין מידו. על פי כתב האישום, ראש העירייה והמאבטח נטרלו את הקטין והזעיקו את המשטרה.השניים אף העניקו סיוע רפואי ראשוני לפצוע.



בכתב האישום מיוחס לקטין ניסיון לגרום למותו של אדם בכוונה תחילה. כמו כן, מיוחסות לקטין עבירות של ניסיון חבלה בכוונה מחמירה ותקיפת עובד ציבור, זאת בשל אירוע יידוי מטען צינור אל עבר חיילים ששמרו בפילבוקס במחסום הפרות, וכן מספר רב של מקרים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה אל עבר כוחות צה"ל והמשטרה במהלך צוק איתן.