שיפור קל במצבה של לירן יפרח, בת ה-5 שנפגעה אנושות בתהפכות הסירה מול נמל יפו ביום שלישי. אתמול התקיימה ביבנה הלוויתה של סבתה, סבריה טובלי, שנהרגה באירוע.



מצבה של לירן מוסיף להיות קשה מאד והיא עדיין בסכנת חיים. היא עדיין מונשמת אך אתמול בבוקר החלה לזוז ולפתוח לעתים את העיניים, דבר שמעיד על כך שהמוח עדיין פעיל. תשעת בני המשפחה הנוספים שנפצעו  קל באירוע כבר שוחררו מבתי החולים.
 
לירן ומשפחתה של אמה החליטו לטייל ביפו כדי לנצל את יום הבחירות, ולירן ביקשה לצאת להפלגה. בסך הכל היו 11 בני משפחה על הסירה. מלבד לירן וטובלי, תשעה נוספים נפצעו בהתהפכות באורח קל וכבר שוחררו מבית החולים, ביניהם ילדים בגילאי 16, 12 ו-8.
 

מנור, אביה של לירן, סיפר שהוא עדיין לא יודע מה גרם להתהפכות, וכי הוא מלא כעס על שאירע. "מבחינתי מדובר ברשלנות חמורה שהרסה משפחה. למה סירה צריכה להתהפך? הייתי צריך להציל את התינוקת שלי אבל לא הייתי שם. כל המשפחה של אשתי הייתה על הסירה. אין לנו מילים לתאר את זה, פשוט אבדון".

"קרובי המשפחה אמרו שהם רצו לרדת כבר בהתחלה, שנכנסו מים לסירה, והם הבינו שזו סכנת נפשות. אחרי האירוע התקשרו אלי ואמרו לי תסתכל באינטרנט, יש כתבות שזה מסוכן. אני בעצמי הייתי שם לפני כמה חודשים, לא יודע אם אצל אותו בן אדם, ואני לא פוחד מכלום אבל מזה פחדתי. הילדה ואשתי היו איתי ופחדתי, ואמרתי לו שיחזור לנמל".
 
"אני מבקש שיתפללו, ושיבדקו את האירוע כי הילדה הזו פרח. אני לא רוצה כסף ולא כלום, רק שיבדקו מה קרה ושלא יקרה שוב . אם לא, אני מבטיח שאני אבדוק מה קרה שם וכל מי שעשה נזק ישלם", מבהיר מנור.
 

כוחות החילוץ בזירת האסון מול חופי יפו. צילום: משטרת ישראל
 
ד"ר ציון חורי, מנהל טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ולפסון המטפל ביפרח סיפר: "יש שיפור מסוים במצבה אבל מוקדם להגדיר שום דבר והיא עדיין בסכנת חיים. כעת אנחנו שומרים על טמפרטורת הגוף שלה, כי היא מאוד נמוכה, ומנסים להעלות אותה בהדרגה, ודואגים שיהיה לה מספיק חמצן בדם ולחץ דם תקין"

הוארך מעצרו של משיט הסירה 

שופט בית משפט השלום בתל אביב בני שגיא האריך אתמול (רביעי) ביומיים מעצרו של ישראל מודר, משיט הסירה שהתהפכה שלשום בנמל יפו ואיתה 11 נוסעים שאחת מהן בת 67 נהרגה ונכדתה בת החמש נפצעה אנושות. מודר, נעצר על ידי חוקרי מפלג חקירות הונאה במחוז תל אביב בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה.
 
בבית המשפט טענה נציגת המשטרה כי עלה הצורך לבצע שתי פעולות כל עוד החשוד שוהה במעצר וזאת מאחר והשיט סירה שהתהפכה ואשר בעקבות האירוע נגרם מותה של אחת הנוסעות.
 
לדבריה, גבו החוקרים עדות ממנהל הנמל ומנוסעים ואלו סיפרו על תקלות שנשמעו מהסירה קודם שהתהפכה. 
פרקליטו של משיט הסירה עו"ד אבי אודיז ציין בבית המשפט. "קרה אסון והאסון הוא גם האסון של החשוד. הוא חשב שהסירה צללה והציל את כולה. הגיע שוטר ושאלתי אותו אם יש ניצולים. הוא אמר שאישה אחת נפטרה וילדה במצב קשה. החשוד נפל על הרצפה 'אני לא מאמין, גמרתי עם הים'. מבחינת האירוע החשוד נהג בגבורה. הוא צלל ועזר לאחד אחד לעלות למעלה. הסירה מורשית והחשוד מוסמך".  

"החשוד במצב פיסי ונפשי מאוד קשה בעקבות מה שקרה. אין כל עילה אמיתית למעצר. החשוד לא במצב של לעשות דבר כעת. החשוד הוא דמות אהובה בנמל עד כדי כך שאותו מר אברמוביץ, מנהל הנמל, מוכן לקחת אותו אליו, אחיו של החשוד גם נמצא באולם. צריך לחסוך ממנו את הסבל המיותר הזה". 
השופט שגיא התייחס לגרסאות וציין כי מדובר בחשד לגרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות וזאת בהקשר לאירוע טרגי שהתרחש אתמול שעה שספינה אותה השיט הנאשם טבעה מול חופי יפו.
"עיינתי בתיק החקירה וכן בדוח הסודי . עילת המעצר המשמעותית היא עילת השיבוש וזאת נוכח החשש כי החשוד, לאור הכרותו עם גורמים שונים שהיו מעורבים באירוע לרבות בתהליך החילוץ ישוחח עם אותם גורמים וישפיע על החקירה. לאחר שבחנתי את פעולות החקירה סבורני כי פעולה רלבנטית היחידה לחשש זה היא הפעולה המפורטת בסעיף 2 לדוח הסודי, כאשר את יתר הפעולות ניתן לבצע כשהחשוד משוחרר בתנאים. 
אין ספק כי מדובר באירוע טרגי, אולם יש צורך לבצע הבחנה בין נסיבותיו הקשות והעצובות של האירוע לבין שאלת הצורך בהליך מעצר על מנת לקדם את החקירה".