חברת הכנסת ציפי לבני התארחה הערב (חמישי) באולפן החדשות של ערוץ 2, והתייחסה לתוצאות הבחירות: "נתניהו אמנם ניצח אך הגענו להישג".



לשאלה של דני קושמרו איפה הם טעו במהלך הקמפיין ענתה לבני: "התוצאה שלנו כשתי מפלגות שהתאחדו היא תוצאה גדולה יותר מהסכום של כולנו בנפרד. לכן גם הציפייה שלנו הייתה לאולי עוד 2 מנדטים". 



לבני נשאלה האם היא מרגישה שמפלגתה הייתה לנטל על העבודה, וענתה: "ברגע שהיה חיבור בין מפלגת העבודה שעמדה לפני כן על 13 מנדטים, היא קיבלה עוד עשרה מנדטים נוספים, לכן להגדיר אותי כנטל- זה חוטא למציאות. התמיכה בימין אינה אידיאולוגית- זוהי תחושת השתייכות שבנויה על פחד .מה שנתניהו עשה בשלושת הימים האחרונים זה להפחיד את הבוחרים, כשהוא הולך ואומר לאזרחיו, הרצוג ואני מסורתיים יותר ומחוברים לארץ לא פחות ממנו אך על הפער התפסיתי עלינו לגשר". 



שרת המשפטים לשעבר התייחסה להתנהלות נתניהו בימים שלפני הבחירות ואמרה: "הוא חיבר את כל הפחדים כולם. נתניהו ניצח על רקע של פחדים ונתן בוקס בבטן- הוא לקח את איראן צירף לזה את הערבים שהוסיף את השמאל. הוא הפך את ישראל לקורבן בינלאומי".



"אסור לתרגם את הכעס על נתניהו לכעס על מצביעיו"



לבני התייחסה לקריאות האכזבה ולקריאות שנשמעו בקרב הציבור, כי העם מפולג לשני עמים: "יש אווירה ציבורית כי יכול להיות שיש כאן שני עמים, אך זה לא מה שמראות התוצאות. אני חושבת שאת הכעס על נתניהו- הרגשות הללו- אסור לתרגם לכעס על מצביעיו. צריך לא להבין מה הם חושבים אלא איך הם מרגישים, אני יודעת כי הייתי שם פעם. הייתי המקום בו נדחנו ע"י הממסד והתחשה הזו זה רגש והרבה מאוד שנים לא נגעו בו".



כמו כן, ציינה לבני את מה שלדעתה יש לעשות אחרת בסיבוב הבא: "במערכת הבחירות הבא נגשר על פערי הדימוי, נלך ונדבר עם אנשים ונשמע מהי תחושתם". 



לבני התייחסה לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמרה: "כל אזרח בישראל זכאי לתקווה. אני לא יודעת להגיד אם יהיה שלום מעבר לפינה, אבל תקווה היא לא עניין של כמה שמאלנים, שקמים בבוקר וחושבים של מה לתת לאבו-מאזן. אנחנו מונעים מהחשש של מה שנתניהו וחבריו יובילו אותנו אליו וזו מדינה ערבית- לא ציבור של ערבים אזרחי ישראל- זו מדינה ערבית מהים לירדן, ותאמין לי- זה מפחיד יותר מאוטובוסים של אזרחים שמגיעים לקלפי".