שופט בית משפט השלום בראשון לציון דרור קלייטמן,  האריך היום (שני) בשמונה ימים את מעצרו של ישי גברילוב החשוד בעבירות פדופילים.  בהחלטתו ציין השופט כי החשוד עצור 22 יום ובשלב זה אין אישור של היועץ המשפטי לממשלה להאריך את המעצר מעבר לקבוע בחוק מעצרים.
 
לאור זאת, האריך בית המשפט בפעם החמישית את מעצרו של החשוד והנחה את משטרת ישראל בדיון הבא להגיש בקשה המגובה באישור היועמ"ש או להגיש כתב אישום.

 500 סרטונים בהם מופיעות קטינות בביצוע מעשים מגונים בגופן, מרביתם המכריע של קטינות מישראל נחשפו בביתו של שי גברילוב, בן 33 מנתניה במהלך חקירה שמנהלת יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה בחשד לעבירות פדופיליה.



 במהלך החקירה שהחלה בתלונה שהגישה קטינה כנגד חשוד אחר הצליחו החוקרים בראשותו של מפקד היחידה סנ"צ מאיר חיון, לשים את האצבע על הפרופיל של החשוד מתוך מספר פרופילים שאותרו במחשבו של החשוד נגדו הוגשה לכאורה התלונה ולהעמיק את החקירה בעניינו. ככל שהתמקדו בחקירה הצליחו החוקרים לזהות נכון לעת עתה למעלה מ - 100 קטינות שנפלו קורבן למעשיו של החשוד. הפרשה כזכור נחשפה לראשונה במעריב לפני כשלושה שבועות עם מעצרו של החשוד. 
 
חשוב להדגיש כי עד כה גבו החוקרים ביחידת הסייבר עדויות מלמעלה מ- 20 קטינות שהמאפיין המרכזי שלהן הינו שכולן בגילאי 10 – 13 למעט נערה אחת בגיל 15 שהוטרדה על ידי החשוד כבר לפני למעלה משנתיים בעת שהיתה אז בגיל 13.
 
"מדובר באחד האנשים המשפיעים ביותר בתחום ניצול קטינים כפי שנגלה לנו עד כה" אומר מפקד יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה סנ"צ חיון.
 
"ברשותינו מאות סרטונים וקבצי מדיה שבהן מצולמות קטינות ו – 90 אחוזים מהן מישראל. טרם הספקנו לבדוק את כל הקבצים אולם גם כך , הגענו עד כה ליותר מ – 100 נערות שנפלו קורבן למעשיו המתועבים של החשוד. ייתכן בהחלט שבהמשך בדיקת הקבצים נגיע לעוד נערות אולם גם כך זו הפרשה הגדולה ביותר שנחשפנו אליה עד היום".
 
סנ"צ חיון, דוחה את הסברה כי המזל שיחק לחוקרי היחידה שהוא מופקד עליה. "מדובר אומנם ביחידה חדשה אולם החוקרים הינם בעלי ניסיון עשיר בתחום ולא בכדי אנחנו מכוונים לזיהוי חשוד פוטנציאלי תוך בחינת מאפיינים ומשקיעים את מירב המאמצים בניסיון להתחקות אחריו.

"צייד קטינים מנוסה"



במקרה הזה מדובר בהצלחה אדירה ממש אולי הגדולה ביותר שכן החשוד שברשותינו עונה על כל הקריטריונים ופרטי הזיהוי של פדופיל. ניתן לזהות אצלו את ההתפתחות שמזהים אצל פדופילים החל בהורדת תמונות של קטינות, עובר להחלפת תמונות והשלב הבא הינו שיחות שניהל עם הקטינות בדרכי תחבולה. על פי הסדר המוכר החשוד עובר לשלב האיומים והשלב הסופי שטרם הצלחנו לשים את היד עליו מבחינה ראייתית הוא המפגש עם הקטינות שאנחנו לא יודעים אם התקיים במקרה שבפנינו".
 
מפקד יחידת הסייבר מציין כי גברילוב כך על פי החשד ומעדויות של הקטינות שידר אל הקורבנות סרטונים בהן מצולמות קטינות ומנהל איתן שיחה בצ'אט. "באותו זמן סברו הקטינות כי הן משוחחות עם קטין מעברו השני של הקו ולא עם מי שגדול פי כמה מגילן.

הם ביצעו איתו מעשים מזוויעים. בשלב הראשון דאג שיתעדו עצמן חשופות חזה ולאחר מכן איים עליהן שבמידה ולא ייענו לדרישותיו ויבצעו מעשי אינוס ומעשי סדום ידאג להפיץ את הסרטים שלהן וזאת כשהוא מציג בפניהן את פרופיל הפייסבוק שלהן ומספר הפרופיל של כל אחת מהן".
 
סנ"צ חיון מציין כי מדובר "במי שנמנה עם הציידים המנוסים של קטינות ושזהו כל עיסוקו. מדובר בחשוד שהוא רווק המתגורר בבית אימו ולא בעל עבודה מסודרת שפנוי בזמן ומתמקד בהפללת קורבנות למעשיו המתועבים".