אסון התעופה אתמול (שלישי), שבו התרסק המטוס הגרמני על ההרים האלפיים הצרפתיים, הביא גם לטרגדיה ישראלית כואבת, בעקבותו מותו של איש העסקים אייל באום בן ה-39, שחי בשנים האחרונות בגרמניה ובמקור גדל בהוד השרון.



אחותו הקטנה ליטל התראיינה היום (רביעי) לגלי צה"ל ואמרה תוך כדי דמעות: "העידכונים האחרונים שאנחנו מקבלים הם מהחדשות לצערי, אף אחד לא התקשר לדווח, חוץ מחברת התעופה שרק הודיעה לנו שהוא היה על הטיסה. אבא שלי דיבר איתו אתמול והוא ידע שהוא נוסע לאותו יעד בגרמניה וכבר אתמול בצהריים כשהוא שמע על הטיסה שהתרסקה הוא התחיל להבין. בשלב מאוחר יותר התקשרו ממקום העבודה שלו והודיעו לנו שהוא היה על הטיסה, מאוחר יותר דיברנו על משרד החוץ שאישר את זה".

על הקשר האחרון עם אייל סיפרה ליטל בקול חנוק: "בשיחת הטלפון האחרונה הוא כל כך שמח, כי זו הייתה נסיעת עבודה שהוא רצה לשלב אותה עם ביקור משפחתי. הוא התכוון לבוא לארץ עוד שבוע. הוא היה בחור מקסים עם חיוך שובה לב, שכל מי שראה אותו התאהב בו מהרגע הראשון. הוא באמת היה משהו מיוחד, קסם". 

על התגובות מהסביבה סיפרה ליטל: "מתקשרים ממקום העבודה שלו וכולם בהלם. הוא היה נשמה טובה, ילד שלא מתנשא על אף אחד, אוהב אדם ושונא מלחמות, פשוט בחור טוב. ברגעים האלה אנחנו שומעים את הדברים בחדשות והמחשבה של מה עבר עליו בדקות האלו זה משהו שקשה לעכל. אנחנו בשלב הזה עדיין לא בענייני חקירות ובדיקות, זה עוד מוקדם מדי, אנחנו מנסים לשמוע כל אינפורמציה ולקבל כל מידע". 

על תגובת הורים של אייל אמרה אחותו הקטנה: "לא יודעת איך מחזקים את ההורים, אנחנו ביחד מתחזקים בשביל מי שעדיין כאן זה פשוט לא יאמן. דיברנו עם רעייתו, היא תגיע לארץ, גם היא כמונו לא מאמינה עדיין". 

כאמור, משרד החוץ התיר לפרסום אתמול שהנוסע הישראלי, אייל באום, כבן 40 שחי בגרמניה ובמקור מהוד השרון, נהרג אתמול בהתרסקות המטוס הגרמני על ההרים האלפיים הצרפתיים. באום עשה את דרכו בחזרה מחברה בברצלונה לעבר גרמניה וכאמור נהרג. 



הישראלי היה אחד מ-144 נוסעי המטוס של חברת "ג'רמן ווינגס", מדגם איירובס A320, שהתרסק מעל הרי האלפים בעת שהיה בדרכו מברצלונה לדיסלדורף. משפחתו של הישראלי, שמתגורר בשנים האחרונות ברצלונה, פנתה לגורמים במשרד החוץ, שבדקו את הפרטים מול חברת התעופה.