למרות שלאורך קמפיין הבחירות שלו שב והצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא היחיד שיכול לעמוד בלחץ בינלאומי היום (רביעי) מתברר אחרת.



הבנייה בירושלים הוקפאה בהוראה מדינית של לשכת ראש הממשלה, שם טוענים כי התכנית לא הועברה אליהם מראש. במשרד הבינוי אישרו כי הדיונים השבוע לקידום התכנית בוטלו. 

גורם בכיר במשרד הבינוי אמר ל"מעריב אונליין" כי מדובר בעיכוב של תכנית לבניית יותר מ-1,500 יחידות דיור בשכונת הר חומה וכי הסיבות שבגינן התכנית מעוכבת אינן תכנוניות. עוד הוסיף הבכיר כי הההוראה לעצור את התכנית הנמצאת בוועדה המחוזית שתחת משרד הפנים הגיעה היישר ממשרד ראש הממשלה". תכנית הבנייה מכונה  "הר חומה ה'", או "חומת שמואל ה'" והיא עשויה לגדול לנפח של כאלפיים יחידות דיור עתידיות. 

על פי משרד הבינוי ועיריית ירושלים, היום הייתה אמורה התוכנית לעלות לסדר היום של הוועדה המקומית בעיריית ירושלים, וביום שני הקרוב הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז ירושלים במשרד הפנים הייתה אמורה לאשר אותה. אולם, כאמור, הדיונים בוטלו בהוראת משרד ראש הממשלה. 
שבוע לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר במקום יחד עם ראש העיריייה ניר ברקת ואמר "נמשיך לבנות בירושלים, נוסיף בה אלפי יחידות דיור, ומול כל הלחצים נתעקש להוסיף ולפתח את בירת הנצח שלנו". עוד אמר אז נתניהו כי גם על ההחלטה להקים את השכונה היו לחצים בינלאומיים "הלחצים נגד ההחלטה היו אדירים, ממש כך. אבל התעקשתי והוריתי על הבנייה וזה השתלם - עיניכם הרואות. הר חומה משגשגת, פורחת עם עשרות אלפי תושבים, וכפי שהוכחנו בעבר אני וחבריי בליכוד נשמור על ירושלים ונמשיך לפתח את ירושלים"

משרד הבינוי אף הוציא הודיעה רשמית כי אין חסם מקצועי או תכנוני שלא מאפשר את קידום התכנית ולכן אין סיבה מקצועית ל"הקפאת" התוכנית. בעניין הטענות על דחיית הדיון בעקבות הנחיית לשכת ראש הממשלה יש לפנות ללשכת ראש הממשלה על מנת לקבל הבהרות האם אכן ניתנה הוראה להקפאת התכנית".
ממשרד ראש הממשלה נמסר:  תכנית חומת שמואל ה׳ לא הועברה ללשכת ראש הממשלה, לגבי תכניות אחרות שלא הועלו השבוע יתקיים דיון בנושא אחרי הקמת הממשלה החדשה.