אחרי הסערה שעורר השבוע פרופסור אמיר חצרוני, מגיעה היום (רביעי) ההתנצלות.  בראיון לרדיו גלי ישראל התחרט חצרוני על דבריו, והבהיר כי לא היתה לו כוונה לפגוע במרוקאים.



לאחר שהתבטא נגד עדות המזרח בכלל ואמירה בוזגלו בפרט בתכנית הבוקר של קשת בערוץ 2, חצרוני עלה לשידור עם זמר הבית של תנועת ש"ס בני אלבז. כאשר אלבז ביקש ממנו להתנצל, חצרוני ניצל את חבל ההצלה ואמר בפירוש כי "לא היתה לי כוונה לפגוע במרוקאים, זו לא היתה הכוונה. אם הם נפגעו אז אני מאוד מצטער". בהמשך התנצל חצרוני גם בפני אלבז באופן אישי.

היום התעמת חצרוני בעמוד הפייסבוק שלו עם יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד,  שאמר כי הוא שמע שחצרוני מתכוון לעזוב את הארץ, וכי "יש עתיד תשמח לספק הסעה לשדה התעופה לחצרוני".

בסטטוס שפירסם הפרופסור פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הוא התייחס להודעתו של לפיד, ואמר: "'הסעה חינם לנתב"ג זה  נחמד מצידו. בהנחה שהמונית תהיה באמת על חשבונו, אנחנו מדברים על סיוע של 200 שקלים בערך לצורכי הגירה. אך לפיד, שמודע לעלויות המחיה המאמירות, אמור לדעת שעם 200 שקלים אי אפשר לרדת מהארץ".

עוד כתב חצרוני: "הסיבה שמיליוני צעירים נשארים מיוזמתם בישראל אינה נובעת מאהבת הארץ. אין מה לאהוב כאן. המקום הכי אטרקטיבי בישראל הוא ללא ספק טרמינל הטיסות היוצאות בלוד, אבל עם 200 שקלים קשה להתחיל מחדש בחו"ל. אם לפיד יפסיק להיות קמצן ויסכים לפתוח את הכיס כמו שצריך ולתת לאנשים הנפלאים הרבים מכל העדות שרק רוצים לעוף מכאן ולהשאיר אותו לבד עם מירי רגב וגושי ההתנחלויות - יהיה הרבה יותר קל להודות לו מכל הלב.
אני מתכנן לייעד חלק מהירושה שלי להקמת קרן שתסייע לצעירים מוכשרים שרוצים לעזוב את ישראל. שמה יהיה 'קרן המפלט'".