אחת מפרשות הריגול החמורות שהיו כאן, כך מגדירים במשטרה את הפרשה שהתיר השב"כ לפרסם היום (שישי). במסגרת הפרשה נעצרו לפני כחודש מספר תושבי רמת הגולן בחשד למעורבות בפעילות שעיקרה איסוף ותיעוד מידע בגבול הצפון, בין היתר אודות פעילות צה"ל בגזרה והעברת המידע לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. 

אחד העצורים בפרשה הוא צודקי סלימאן אחמד מקת, תושב מג'דל שמס ברמת הגולן, נגדו הוגש כתב אישום הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת. כתב האישום מייחס לו עבירות חמורות של סיוע לאוייב בשעת מלחמה, קשירת קשר לביצוע פשע וריגול חמור. 
"מדובר באחת מפרשיות הריגול החמורות ביותר, במיוחד שמתייחסים לעדה הדרוזית", אומר רפ"ק אלי פוקס, ראש מחלק מיעוטים בימ"ר צפון, ששקד בחודשים האחרונים על פענוח הפרשה. 
נדגיש, כי מקת ריצה 27 שנות מאסר עד שנת 2017 בגין עבירות של סיוע לאויב, וכבר מרגע שהשתחרר ממאסר חזר לסורו. בכתב האישום ומחקירת ימ"ר צפון עולה כי הנאשם במשך חודשים ארוכים ביצע תצפיות ואיסוף מידע, לרבות צילומים על פעילות צה"ל בגזרת רמת הגולן.

פרסם החומרים באינטרנט ובתכנית טלוויזיה סורית

מקת נהג לתעד אימוני חיילים, תרגולים, ופעולות התארגנות בשעת מלחמה, ומעת לעת היה מעביר את החומר שאסף לידי האויב מסוריה. בין היתר יצר הנאשם מסמך המתעד נקודות תורפה בגבול ישראל סוריה, ממנו ניתן למצוא דרכי מעבר נוחים לתחומי מדינת ישראל. 

מקת עשה שימוש בגורמים שונים, חלקם שכנים, חברים ובני משפחה, כדי להקשות ככל שניתן על האפשרות שייחשף במעשיו. את בני העדה הדרוזית שהחזיקו תעודות זהות ישראלית הוא כינה בוגדים, הבהיר כי הוא אינו מכיר בקיומה של מדינת ישראל, וטען כי יש להשיב את רמת הגולן אל תוך שטחי סוריה.

בחקירתו הוא הודה כי אסף מידע אודות פעילות צה"ל בגבול הצפון ופרסם החומרים באינטרנט ובתכנית טלוויזיה סורית. כמו כן הודה בקשר למדחת צאלח, איש ממשל סורי המוכר בקשריו לגורמי מודיעין סורים. במסגרת הטיפול בפרשייה החמורה נעצרו נוספים, אשר עלו כמי שסייעו לצודקי בפעילות איסוף המידע.

בעקבות מידע שהצטבר בידי המשטרה והשב"כ נפתחה חקירה משולבת של גורמי הביטחון ובמהלכה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות הקושרות את מקת בעבירות ריגול חמורות ביותר, בעטיין הוגש נגדו הבוקר כתב האישום .
 
רפק אלי פוקס מציין: "בחודשים האחרונים שקדנו במרץ רב על חקירה משותפת של ימ"ר צפון והשב"כ כשאנו עוקבים בדריכות אחרי מעשיו החמורים של מרגל-  על כל המשתמע מכך. ב-25 בפבואר ביצענו את מאסרו תחת צו איסור פירסום גורף, ואז המשכנו בחקירה סמויה עד להגשת כתב האישום. 
לפחות בשנים שאני במשטרה לא זכורה לי פרשת ריגול חמורה בהיקפה מזו".