עשרות הורים ״זכו״ לאחרונה לבשורות לא נעימות מהמשטרה, שדיווחה להם כי ילדיהם רכשו סמים משני אחים (28, 24) שנעצרו בחשד לסחר רחב היקף בסמים נייס גאי, מריחואנה והידרו.



מעצרו של החשוד בן ה־28 הוארך בבית משפט השלום בתל אביב בשבעה ימים, ואחיו הצעיר נשלח למעצר בית. במשטרה הסבירו בסוף השבוע כי עד כה נחקרו יותר מ־40 תלמידים, כולם תושבי הרצליה, בחשד לקניית סם מהחשודים.



גורם במשטרה המעורב בחקירה סיפר: ״עד כה גבינו עדויות רק מחלק מהנערים, ועולה החשד ולפיו מעורבים פה עוד קטינים רבים נוספים שרכשו את הסמים האלו. ללא ספק מדובר בפרשה רחבת היקף. טרם התברר היכן אותם בני נוער השתמשו בסמים מכיוון שכל המעורבים שומרים בינתיים על שתיקה״.



החקירה, המתבררת בימים אלו במרחב ירקון במחוז תל אביב, החלה כבר לפני כמה חודשים, כשכמה קטינים ושני בגירים נחקרו בתחנת גלילות בחשד לסחר בסמים ולהפצתם בקרב בני נוער. באותה חקירה עלה החשד כי שני הבגירים מכרו סמים ״בכמויות מסחריות״ גם לשני האחים, שנעצרו לפני כשבוע בחשד לסחר בסמים.



בעקבות מידע שהגיע לאחרונה לחוקרי מחלק הנוער בתחנת גלילות שבמרחב ירקון החלה החקירה, שהתמקדה בהפצת הסמים לכאורה בקרב תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים בהרצליה. על פי החשד, מכירת הסמים נמשכה בשנתיים האחרונות בשיטת ״חבר מביא חבר״, ובני הנוער שרכשו את הסמים סיפרו על כך לחבריהם שהצטרפו ל״חגיגה״. שני האחים, על פי החשד, נהגו להפיץ את הסמים שברשותם כשהם רכובים על אופנועים, שחולטו על ידי המשטרה.