פשרה להנצחת אלעד ריבן ז"ל, צופה האש בן ה-16 אשר מצא את מותו בשריפה בכרמל, הושגה אתמול. ריבן ז"ל, כך הוחלט, יונצח בכניסה לספריה בבית יד לבנים אולם שמו יוסר מקיר ההנצחה, באולם בו מונצחים שמות הנופלים במערכות ישראל.



לפני כחצי שנה התעורר ויכוח מר בין בית יד לבנים לבין עיריית חיפה, זאת לאחר שהעיריה החליטה לקבוע את שמו של ריבן ז"ל לצד שמותיהם של חללי כוחות הבטחון בעיר, בניגוד להסכמת בית יד לבנים. בבית יד לבנים טענו כי ריבן ז"ל אשר היה מתנדב צופה אש במהלך אסון הכרמל בדצמבר 2010, אינו מוגדר כחלל כוחות הבטחון וכי יש להסיר את שמו מהקיר.



אתמול הושגה כאמור פשרה במסגרתה יוסר שמו של ריבן ז"ל מקיר ההנצחה, ובמקביל תיקרא על שמו הספרייה בבית יד לבנים.



אמו של אלעד ז"ל, צביה, אמרה אתמול: "זה לא קל בלשון המעטה ויש רגשות מעורבים. אני חייבת להודות שההרגשה היא איומה, כשאני יודעת שהשם שלו יוסר. זה לא ממתיק את הגלולה המרה, אבל זו פשרה מאוד מכובדת. הייתי חייבת להגיע לפשרה כי אני לא יכולה לפגוע ברגשות של אחרים, בוודאי לא בהקשר של אלעד".



האם הוסיפה ואמרה: "אני חושבת שאלעד חרוט בלבבות רבים בקרב העם הזה. הוא השיג אל זה בכוחות עצמו ולצערי זה הסתיים בצורה כל כך אכזרית. אני מודה לראש העיריה, יונה יהב, שמצא לנכון להנציח את שמו של אלעד, לארגון יד לבנים שעזר למצוא פתרון, ולמשרד הבטחון שתיווך ביננו ברגישות ובנחישות למציאת פתרון הולם".